OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

Namnsdag - awesome ;)

Kategori: Sweden


började halv nio, hade aulaskrivning, men inte i aulan, fick inte plats ;)
så hälfen av alla ettor fick sitta i några klassrum ;) awesome

skrivningen gick awesome, skrev sju sidor om en telefon, blev klar i tid och tog tåget till stan (östersund)
med felicia och tilda, det var fullt med folk på tåget, så vi fick typ stå ;)
inne i stan tog tilda bussen till sälen, hon är nog inte framme än ;)
jag och felicia gick och skulle boka tågbiljetter till bolläns för henne, men det fanns inte till bollnäs utan bara till ljusdal, så då tänkte vi att det går ju lika bra, så kan man åka en station extra bara liksom.
sen så gick vi till tandregleringen, men vi viste inte vart det log så vi hade fått en karta av unni, som inte direkt stämde, men men vi hittade till slut iaf. kom ditt två minuter sent, träffar en tand som typ var surare än eva sohlberg i iggesund, men det gick bra ändå, hon fixsade min trasiga tandställning awesome och spände åt den ordentligt, vilket börjar märkas nu ;(
sen gick vi på donken och åt lunch, sen vidare till nåt cafè, hade inte nån lust att gå på stan i detta snöväder direkt, satt där i två timmar typ ;) awesome

gick tbx till stationen och skulle köpa hennes biljett, men då finns det inte längre till ljusdal, snacka om otur!!!
men då kollade vi om det gick att åka till hudiksvall, tänkte vi sundsvall då, men det fanns bara vi ljusdal och sen buss till hudik, men det var samma tåg som gick till ljusdal som det inte fans, men det fans om man ville åka till hudiksvall, sjukt!!!! vi stog där som två?? och fattade nada, men sen så bokade vi den och ist för att åka buss till hudik så tänkte vi att man lika gärna kan åka en station extra till bollnäs, konstigt allt det där!!
men sen så sätter jag mig på mitt tpg tbx till järpen och hon skulle åka till bollnäs, men då var det ett träd på sträckan mellan stan och ånge, så det var ffbuss till ånge, drygt!! Så väll framme i ånge skulle hon vart hemma typ, men hade två timmar kvar!!

jag kom hem 17.30, gick från station ut till kv i världens snöoväder, gjorde pannkaka och ärtsoppa ( sen igår)
efter det gick jag på skivstångsgympa/bodypump, jobbigt som bara den är det, men skönt;)
fick skjuts hem av sanne och hennes mamma ;) awesome

nu sitter jag här med ett berg av disk och saker över allt, mitt liv är för stressit, men det är kul när det händer lite med ;) awesome

imorgon blir det skola till 13.10 sen skriva klart min turistuppgift och plugga lite matte.
tar bussen in till åre sen och har praktik på tottebo, har även praktik på lördagkväll ;) 
hade tänkt att åka lite skidor på dan, men måste sova ut nån dag med!!!! 
för på söndag är det skistar hela dan och på måndag börjar allt om igen, men har friluftsdag,
fri-luft-s-dag, stavas det verkligen så?? .....på tisdag, i duved och då blir det iaf lite snowboard ;) ska på hc på måndag och ta lite extra vaccin inför resan ;) awesome

detta blev ett lungt & väldigt virrigt inlägg märker jag, men det får ni stå ut med!! ;)
blev en lång dag så nu måste jag sova ;) awesome
god natt!!

ps
tre veckor kvar till hemresa, längtar ;) 
ds.

Kommentarer

  • tovan säger:

    ANVÄND INTE AWESOME OM DU INTE KAN GÖRA DE RÄTT!!! fjortisbarn

    2010-01-30 | 09:56:40
  • Troykristin säger:

    I like this site. Keep it up!

    2012-01-05 | 11:51:50
    Bloggadress: http://troykristin.blog-howto.com

Kommentera inlägget här: