OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

En kall dag i boda´s skogar!!

Kategori: Sweden

sov till 12, åkte till håkon kl1
hämtade tove i vedmora och fortsatte sedan in i skogen till boda.
 
när vi kom dit byte vi bil till håkons mazda!
träffade håkon där och vi åkte lite bil i skogen, grym bilförare han är håkon!!!
efter mycket letande hittade vi en bra grillplats med sol och allt, jätte bra och mysigt plats.
men sen kom vi på att vi måste ju ha något att sitta på, så vi lämnade korven och allt där, typ vid vitsand.
tillbaks så tyckte håkon att jag skulle köra av någon anledning, och det gick bra,
ovanligt bra faktiskt.
sen så hittade vi sittunderlag och påvägen tillbaks till korven, vi hade kommit halvvägs, låg på treans växel, allt gick jätte bra, lr jaa nästan ;)

i 45km/h det kom en kurva, det var halt, håkon sa "bromsa och kör mitt på vägen"
jag svänger tillbaka till mitten av vägen och ist för att bromsa så gasade jag (blandade ihop pedalerna lite bara ;) men iaf så plötsligt vänder bilen sig och vi hamnar i diket, hade alltså gjort en fikparkering i en snökant;)

jag börjar panikskratta och hoppar ur bilen, håkon och tove kommer också ut ur bilen (fast på min sida, det var tydligen fult med snö på deras sida)
det ryker enormt mycket från motorhuven, kanske inte så konstigt!

jaja, vi konstaterade ganska snabbt att det inte går att få upp bilen, så vi börjar gå
tillbaka till huset, gick gick å gick.
när vi kom till slakteri så kom göran och frågade vad som hade hänt,
håkon förklarar allt, sen så säger göran; 
- jaha, det var ju onödigt, kanske körde lite för fort! håkon svarar; 
-jo, men det var inte jag som  körde, det var albin som körde.
-okej, jaha.

sen så hämtar vi fyrhjulingen och åker till bilen, försöker dra upp den, men det gick inte alls.
så vi åker ist till korver, grillar, 2 timmar senare än tänkt, men vad gör det??

efter att vi har tänt elden och grillat en korv var, så håller vi på att frysa ihjäl, så vi packar ihop och åker till deras källare och grillar resten, vilket var betydligt varmare!!

efter det spelade vi junior monopol, var skit kul, lr nee, jag förlorade hela tiden men men ;)
sen så kom tomas och hämtade oss och skjutsade hem mig ;)
nu har ja varit hos mormor och morfar och ätit middag och kollar på soldat bom ;)

Imorgon ska jag övningsköra, fick tillståndet igår!!
men men, får se hur det går efter dagens händelse, men vi har iaf vinterdäck på våran bil, så det kanske går bättre då än med sommardäck!! ;)
ska även packa klart allt imorgon, för att på fredag blir det Åre!!! :D:D

här kommer det lite bilder;


jaa, bilden säger nog allt!!


vi var på väg ditåt men bilen vände sig!! ;)
och innan vi kom så var det en snökant på typ 1meter, men den plöjdes ner!! ;)



en fryst dricka och räksallad!!!



efterlängtad eld!!


En jätte trevlig och kul dag, men kall!! Tack ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: