OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

070910

Kategori: Sweden

Skolan  idag, hade teater, idrott, yearbook, lunch och keyboarding.

Idag var även dagen efter labor day vilket innebar att man skrev ”Love” på armen och då skulle man skydda alla som tar självmord att inte ta självmord sen så hade alla finkläder på sig vilket innebar att typ hade en märkes  t-shirt och det är ju typ vardagskläder för mig så den amerikanska stilen är inte dirket den samma som sverige!

Efter skolan har jag gjort lite läxor och sen var sherry med michaela och carly till piano och gymnastik träning, så då tog jag och flavia en promenad i detta bostadsområde, vilket är jätte stort och det finns  ingen logistik i vägarna heller så vi tappade bort oss lite och då började det regna första gången sen jag kom hitt så när vi väll kom hem var vi dyblöta.

Nu har jag kollat på lite svensk tv, fongarna på fortet ;)

Har hört att det är lite nytt folk som läser bloggen vilket är jätte kul, så är det några funderingar så är ni välkommen att slänga in en kommentar ;)



Jag är alltså utbytesstudent med Ef, education first världens störrsta utbytesorganisation.                                       
Är i USA, Mississippi -  southaven, vilket ligger i nord västra hörnet av MI och det är 15 min från Memphis, Tenneesse.

Bor med en familj som heter Tomlin; och består av;
 sherry- mamma 36.
Darrian-pappa 43.
Chiristopher 18.
Michaela 16.
Carly 10.
Jake 9.
Macy 4.
+ flavia 17, utbytesstudent från Italien.


lite bilder på barna, hade inget på sherry och darrian.

Jake



 
Macy & Carly



Christopher.


Flavia & Michaela







Kommentarer


Kommentera inlägget här: