OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

160910

Kategori: Sweden

Var i skolan idag som alla andra dagar ;)

Hade teater och då kollade vi på en film om hur man målade kulisser osv. var riktigt intressant och vad duktig de var!!

Sen så hade jag idrott så då var det på med idrottsuniformerna som en annan nästan drunknar i, men men ;)

3rd block så var det yearbook och då pluggar eller läser jag mest, vi gör inte nått egentligen mer än att pratar, så för mig så är ju det en lektion i sig att prata Engelska. Vi äter även på yearbook lektionerna.

Sen så var det lunch och idag så tänkte jag att prova den fantastiska och omtalade amerikanska skolmaten, gick med en annan utbytesstudent och han sa att det kostade 2,50 dollar och då frågade jag om det fanns olika alternativ och om allt ingick, han sa då jaa… så jag tog allt i matväg som gick att ta typ, sen när man kom till ”kassan” så sa tanten 6 dollar, så då var det bara att betala. Så kan det gå med kommunikationsproblemen här ;) när jag kom tillbaka till bordet så började alla skratta och fråga om jag tyckte att deras skolmat var så god osv ;)

Åt upp allt, för hungrig var jag, men kan ju inte påstå att det var den mest hälsosamma och godaste maten jag har ätit ;)

Sista lektionen är keyboarding och  idag så skulle vi skriva en jobbansökan och det var ju inte första gången, så det gick bara bra ;)

När vi kom hem så åkte vi till sbec och kollade på 5 graders football där carly var med i cheerleadingen, vi åt även hamburgare där, så då gick det ner en till hembugare ;)

Även att morfar är nere i sthlm på statistmöte inför ”the girl with the dragon tattoo” filminspelningen, ni ska bara veta hur avundsjuk jag är på han nu!!


Är dock inte lika avundsjuk på mamma och pappa som ska riva upp alla golv där hemma ;))
Lycka till!! ;)

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    Tack, de kan behövas:)

    2010-09-17 | 07:57:53
  • Albin säger:

    Lungt ;)

    2010-09-18 | 04:35:09

Kommentera inlägget här: