OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

280910

Kategori: Sweden

Klev upp som vanligt 06.50, duschade, åt frukost och gjorde mina sandwich till lunch.
Åkte sen till skolan 07.45 med sherry, väntade i idrottshallen fram tills 08.18 då vi får gå till våran första klass som börjar 08.25 ;)
Det är mitt tidsschema under morgon, lika varje dag!

Hade teater först, vilket börjar bli riktigt tråkigt, tur att det bara är nästa vecka kvar.
Men idag så fick jag, flavia och en till utbytesstudent från tyskland i uppgift att spontant spela efter några ledord, och de var; 1. Flavias handväska har blivit stulen, jag och hannah var i närheten och flavia tror det var nån av oss som tog den. 2. Var och en skulle prata på vårt egna språk.

Så flavia börjar skriva på mig och använda händerna väldigt aggressivt mot mig, var nästan  lite läskigt ett tag där.
Men sen så börjar jag tjattra tillbaka på henne, var dock lite svårt att han en diskussion med henne och jag kom inte på något att säga så jag börjar beskriva salen vi  var i så säger tillbaka till henne (dock inte like högt och hotfullt) att väggarna är svårt och taket är vit osv.  sen så var det bara att prata på ;)
Alla andra i klassen satt och skrattade trots att de inte fattade något ;)

Hade sen idrott och då var det brandövning så vi fick gå ut i det varma vädret jag tycket var underbart, alla andra klagade typ över att det var varmt osv.
Hade sen yearbook, lunch och keyboarding.

Kom hem vid fyra och då lagade jag och flavia middag ;)
Pasta fusilli serverad med bacon och varm majs och gräddfils sås.
Skulle dock vara tortellini men det finns tydligen inte i usa så då blev det fusilli. Sen skulle vi ha crème French med det finns inte heller här, så då blev det gräddfil ist. Så det blev en väldigt grynig sås, men gott blev det och det uppskattades av alla ;)

Nu har jag och flavia vart på en promenad i det härligt vädret sen har jag kollat på elvis!! GRYMT 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: