OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

090211 - 12 cm SNÖ

Kategori: Sweden

imorse åkte jag till skolan som vanligt med sherry, idag måsta vi ta med michaela också för att darrian är i oxford denna vecka. När jag kom till skolan fick vi reda på att denna dag kommer bli en 60% dag och lektionerna kommer vara förkortade ner till 55 min. hade första och andra lektion i det och sen började vi tredje lektionen typ vid halv elva vilket kändes jätte konstigt!! denna lektion var vi tvungen att ha under 120 minuter eftersom att alla ska hinna med 20 minuters lunch, på fyra perioder. jag som har fjärde lunch  och i vanliga fall så går vi till tredje lektion efter lunchen. men idag var det meningen att gå tillbaka till lektion 3 och vänta där tills bussarna kom för att ta hem oss vid 12.30 och innan dess måste alla som kör/åker bil hem komma bort från området. 
Jag bestämde mig iaf för att göra en fuling och åka hem med en senior som inte har fjärde lektion och kan åka hem efter tredje ist för att vänta en timme extra och ha lunch, samt vänta 30 min i klass. 

Jag åkte då hem med malory till henne och vi var där hela eftermiddagen, pratade lite med mamma och pappa, och så var vi ute i 15 cm nysnö ;) det har snöat sen 12 idag och det är vit ute överallt samt att många vägar är avstängda pga halka. Sherry kom iaf vid fem och hämtade upp mig, vi for sedan till en XL loppis där vi lämnade över massa kläder som ska säljas under en stor marknad i helgen. På vägen hem så körde vi 20 km/h och fastnade i varje minsta uppförsbacke. Vi hämtade även upp några pizzor till middag. 

Resten av kvällen har flavia och jag suttit med sherry och kollat på american idol samt pratat skit. 
Nu ska jag vara med christopher en stund innan jag går till säng för sovmorgon imorgon då skolan är inställd!!

 
12 cm snö hade det kommit i våran back yard, men inne i mempis och upp mot arkansas var det ca. 2 dm.



Sherry var ute med mig och mätte alla snö, men det var ingen is i poolen även fast det hade varit ner mot -8 på em.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: