OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

040111 - Termin 3

Kategori: Sweden

Idag var jag tillbaka till skolan för nu nio veckor, termin 3! Men redan om två veckor så är jag ledig en måndag, sen veckan därpå så åker vi till norra Tennessee för att åka skidor Fredag till söndag! ;)

Åkte med Sherry imorse som vanligt.
Först var det "homeroom" i tio minuter, då vi fick nya schemat och lita annan information, Betygen från termin 2 får vi på torsdag.

Första lektionen hade jag psychology - läran om hjärnan.
Andra lektionen var Family Dynamics, hur man tar hand om en familj samt lite lite sexuall kunskap.
Tredje lektionen hade jag U.S. Government vilket är USAs regering.
Lunch
Sista lektionen hade jag Junior English!

På alla lektionen gick igenom allt vi ska lära oss på den kurses, hur det kommer vara upplagt, alla regler som måste hem och skriva unders och sen tillbaka! Vi gick även igenom nödsituation hantering osv. Samt betygsindelning, hur mycket alla är värt, i det flesta klasserna är det typ såhär;
Prov 30%
Läxor 20%
Exam 20%
Dagligt 10%
Projekt 20%

så det är på detta som betyget mitt är baserat på.

Efter skolan så åkte jag hem med bussen och då åkte sedan jag och Christopher till Dominos pizza för att hämta upp pizza, sherry var borta med barnen på nån aktivitet. 

Nu ikväll har jag gått igenom lite papper och saker tills imorgon och har vart trött hela kvällen, så nu blir det sängen så jag slipper vara trött igen imorgon!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: