OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

090111 - Söndag!!!

Kategori: Sweden

Idag har familjen varit till kyrkan, så jag och Flavia hade "Skype time"  med våra nära och kära!
Jag har sedan tvättat all min tvätt och jobbat på högen med hemläxor. Man säger att allt är större i USA och det är det verkligen!!! allt från bilarna till mina textböcker, har tre textböcker i skolan och de är enorma samt jätte tunga, så varje gång man ska läsa nått i dom så är dom liksom irriterande.
När jag börjar se botten av läxorna så börjar det snöa ut och det blir hysterik här i hemmet av snön som fallar ute. Så nu har vi gjort snöänglar och haft snöbolls krig!

Till middag åt vi lite "smörgårdsbord" med olika saker, det var äggröror, pastasallad mm. Vi hade nyheterna på när vi åt och då kom det upp att alla skolor i mitt skoldistrikt är stängda imorgon pga. snön som har kommit och då är det för stor säkerhetsrisk med snön och vägarna är halva som dom säger. Eftersom vi inte har vinter däck här och inte samma resurser som i sverige så stänger man skolorna och andra verksamheter vid snöfall. 

Nu ikväll har de små barna haft städning på sina rum efter att sherry (äntligen) insåg hur det såg ut överallt, så nu är det plockning och slängning som gäller ist för att leka i snön. 
Christopher har en kompis här så de lanar medans jag och flavia har spelat skipbo och wii ;) 

Imorgon blir det somsagt inge skola och då får vi ist en "make-up day" senare i februari då vi går en extra dag på helg eller en annan högtidsdag. Om det blir så att vi missar mer än 5 dagar i skolan pga snö så förlänger de skolåret i maj vilket gör att min hemresa uppskjuten, vilket jag inte vill. Men förra året hade de som vi i sverige jätte mycket snö och mer vinter så att man gick både fler dagar efter den plannerade skolslutet samt tre lördagar. Hoppas det inte blir så detta år!!

Känner att jag har haft några dåliga inlägg här över jul och in på nya året, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva och vad som är intressant för er. Men jag ser att min besöksstatistik har ökat vilket är jätte kul!! Men har ni några förslag eller frågor så är ni välkomna med kommentarer; kära läsare!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: