OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

100111 - SNÖ

Kategori: Sweden

Idag var jag då ledig på grund av all snö som har kommit under gårkvällen och natten, så imorse när vi vaknade hade vi ca. 1 dm snö på marken och vägarna. Barnen var ute och lekte o gjorde snögubbar osv. 
Jag åt frukost och sen gick jag ute en stund i snöblasket och tog lite kort på allt, känns konstigt att ta kort på snö!?
Efter de fem minutrarna var jag klar med min snöhysteri som var något större hos de andra.

På eftermiddagen åkte jag till wal mart med sherry och handlade sedan när vi kom hem så började jag plugga inför de test som jag skulle ha idag men nu blir imorgon pga. snön. Men efter en stund läsaden av alla mina notes så somnade jag!
Vakna upp vid sex av att det var middag, spagetti, lasange och tomatsås som sen vart i ugnen med några kilo ost på. När vi åt mat så sa det på nyheterna återigen att alla skolor var stängda i Desoto pga av snön som är kvar, men det är inge snö kvar på vägarna men de tror  att de kommer mer snö samt blir isigt på vägarna tills imorgon för all busstrafik osv, men sherry tyckte att det var löjligt, men är det Amerika så är det.

Nu ikväll har jag och Christopher kollat på film och hängt på hans rum.


Vårt hus i snö.


"Mycket" snö var det men inge is på poolen var det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: