OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

190111

Kategori: Sweden

Idag är min data äntligen bättre, hoppas att stannar så här! men måste fixa ett nytt anti-virus program till den!

Min dag rullade på bra, jag hade;
Psychology där vi just nu går igenom hjärnan med alla dess delar och funktioner, har även ett ord prov på det imorgon samt prov på kapitlet på fredag.

Family Dynamics är mitt andra ämne, idag pratade vi mycket om att vara gravid för yngre och vad det innebär, tonårsmammor är mycket vanligt här, så det passade ganska bra. Denna klass är lite som Hk i sverige, fast utom matdelen, mer om hur man tar hand om en family, barn och sen är det även lite lite sexuallkunskap i klassen. 

US. Government, idag hade vi en vikarie i den klassen, hon pluggade på college till historielärare och hade detta som extra jobb, hon viste jätte mycket om våra olika regerigar i Europa samt om våra olika kungariken, typ alla rykten om att Victoria är gravid och om Daniel osv. så det var lite coolt! Vi jobbade annars på i den klassen som vanligt, har 25 regeringsord som jag ska kunna tills imorgon samt definera dom.

Efter 25min lunch så hade jag Engelska, vi kollade på en film från en berättelse vi har läst under några veckor.
Har även 15 ord från den filmen på quiz imorgon.

Kom hem från skolan vid 4, det är ganska mycket vind ute nu, så det är fortfarande lite kyligt! När jag kom hem så var det bara börja plugga inför allt som ni ser att jag har, det var ganska bra att inte min data fungerade än då (tror att det var ett tecken från högre makter) så då pluggade jag bra på tills halv sex då vi åkte till kyrkan och åt innan vi träffades i våra grupper, först hade vi en jätte rolig aktivitet och sen de sista 15 min så läste vi och disskuterade några verser från bibeln.
Sen jag kom hem har jag suttit på mitt rum med chirstopher, jag har gjort alla läxor jag har ut över proven. Chris har nu kommit på att han inte ska gå i college för musik längre utan han ska gå journalism ist, så han satt och skrev några texter för att skicka in sedan.

När jag var klar med allt tills imorgon så tänkte jag göra ett sista försök att slå på datan och då fungerade det med!! det var då min belöning kom efter allt hårt jobb med alla assignment!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: