OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

200111 - halv dag

Kategori: Sweden

Idag torsdag blev det en kortdag! Under min lunch så började det snöa precis som de hade sagt på nyheterna. Så efter tio miuter på sista lektionen, Engelska så fick vi sluta pga av att det snöade och det kunde tänkas att bli värre tills då vi egentlingen slutar. Så idag slutade jag 1 timme tidigare, 14,25. Har aldrig slutat på annan tid än 15,45. så det var härligt att komma ut lite tidigare!

När jag kom hem så hade det kommit en hel del snö, var vitt överallt med snö och det var inte så jätte kallt utan helt okej härligt!  Efter att vart hemma en stund så kom de andra hem från SBEC som inte hade slutat tidigare iom att de inte är en statlig skola och därför inte har bussar. 

Christopher, Flavia och jag åkte till mormor i familjen i några ärenden och sen var vi på walgreens och fixade lite med. När Sherry kom hem samt att Darrian kom hem från Oxford idag med så åkte vi till en Mexikansk restaurang och åt jätte god middag. När vi skulle åka hem (så åker vi som vanligt i två bilar när hela familjen är med, får inte plats i en) Så flavia, christopher och jag åker med sherry och nu ikväll var det jätte halt på vägarna och med dessa "sommardäck" som vi har så var det extra halt typ. När vi svänger av en av alla 4-filsvägar för att tanka så prcis när vi svängt av så glider vi bara mot en viadukt inne på bensinområdet och bilen början svänga på isen, det gick inte alls nå snabbt och vi stannade när vi gled in mot en vägkant och det gick helt okej, skrattade åt det gjorde vi sedan ;) 

Nu ikväll har jag gjort alla mina läxor och förberet lite olika papper för att plugga för några prov som jag skulle ha imorgon, men pga snön som kom idag så är jag ledig imorgon och får tre dagars weekend ist.
Alla dagar vi missar iskolan måste vi göra upp, så de som jag missade förra veckan gör vi upp den 18 och 21 feb. då vi skulle vart lediga, men nu när denna tredje snödag kom så skjuter de upp mitt sommarlov! som det ser ut nu så slutar jag den måndag den 23 ist för fredag den 20 som var den planerade sista dagen, så det känns lite drygt att vara hemma en snö dag och sen gå i skolan på en härlig sommardag i maj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: