OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

300111

Kategori: Sweden

Oftast när jag vaknar är det för att barn skriker, sjunger eller grinar, tv som är på hög volume, hunar som skäller eller att typ macy leker brevid min säng! Men idag när jag vaknar så vaknar jag helt pigg och dörren är stängd vilket den aldrig är för att jake aldrig stänger den. Så jag blir lite förvånad och trodde det var tidigt eftersom att det var så lungt, blev även lite extra glad för att vakna ostörd!! Men när jag kom upp så kom jag på att de hade sovit borta och att sherry sov efter att ha jobbat natt och darrian var i kyrkan. 

Åt frukost med flavia och hade en härlig morgon, tyvärr var inte vädret lika bra som igår så det blev frukost inne. 
Pratade sedan med mamma och pappa på skype, fick se allt nytt som hade hänt hemme medans de var borta och sen prata igenom deras semester. Pratade även med morfar lite som skulle fixa ny tvoperatör och då vill man ju rådgiva lite tillbaka! När klockan äntligen blev två och solsidan kom ut på tv4play så blev det ju till att kolla på det, är ju en underbar serie!! otroligt kul!

På eftermiddagen lärde jag mig mina 20 ord i usa government samt läste lite test review i psychology som jag har prov på imorgon. Eftersom att vädret ute fortfarande var lika dåligt och riktigt mulet var det så gjorde jag "bokslut" över januari och kollade igenom mina budget över våren här, har 4 små resor framför mig som kommer dra lite cash men efter alla helger i åre på skistars uthyrningslägenheter så kommer jag klara det perfekt!! 
Jag tycker nästan att det är extra roligt att spendera penger som man vet att man har lagt ner tid på själv, det blir som ett extra värde på det man köper. 

Vid sex så åkte vi till kyrkan, jag trodde att det skulle vara vanlig söndags service men det var det verkligen inte!
För sakens skull; här i södra är det mycket rasism, från båda håller mellan african american och american, den kyrka jag går på är en "vit" kyrka och det finns inte alls nån mörkhyad där, dom har sina egna kyrkor. 

Men iaf ikväll så hade man bjudit in 10 african american som var jätte duktiga på att sjunga, det visade att det hade varit några från våran kyrka till dom med och det hade varit lite som det var nu ikväll. Många tyckte inte alls om det och satt ner och var sur hela tiden och andra stod upp och var jätte trevligt och sjöng med. African american är väldigt energiska och "skriker" mycket hela tiden typ yes yes, oh lord, amen amen osv. typ när man sjunger sånger med olika meningar i och även när de ber mm. 

Jag tyckte att det var jätte roligt och det var verkligen som jag hade sett på filmer om kyrkor med körer osv, men många delade verkligen inte den uppfattningen med mig, de tyckte att de ska hålla sig hos dom och vi hos oss!! 
rasism tyckte jag det kallas!! 

Efter 1 timmes kyrk show sång var det dags för mat, alla hade tagit med sig någon form av plock mat och de åt vi alla efteråt!
Nu ikväll har christopher kommit hem och vi har pluggat tillsammans inför en kort vecka för att på torsdag åker vi till 
Tennessee och "fjällen"  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: