OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

311210 - Gott Nytt År!

Kategori: Sweden

Idag Fredag har alla barnen varit hemma och föräldrarna har jobbat, så det har vart lite hög nivå men det har jag börjat bli van med så.

Pratade med Mormor o Morfar och med några vänner till dom på skype, de har Nyårs supe hemma på Militärvägen.
Vid två så kom en kompis och hämtade upp mig, vi åkte först till American Eagle där de var mellandagsrea och jag hade även kuponger där, så jag införskaffade mig ett par nya jeans. Sedan åkte vi till till en ishall där vi möte upp Malory för att åka skriskor, men de hade stängt under dagen och öppnade under kvällen för nyårs afton. Vi åkte på bio ist. Vi kollade på Little fockers, den var helt okej. Bion har iaf 16 salar och stolarna är underbara! de går att luta dem skönt osv. Sen är det inte lika ogenomtänk som på bion i hudiksvall!! Här köper man först biljetten och sen snacks i en helt anna kö!!! Men det är väll lite andra förutsättningar med kanske.

När vi kom ut från bio var det jätte mycket regn och vi har varti under "tornado watch" hela dagen, dvs att man håller koll på detta område och om det blir allvarligt blir det "tornado warning" Vi åkte på subway och köpte middag som vi sedan åt hemma hos malory där vi spenderade resten an Nyårs afton med hennes familj. Kollade på tv, spelade lite spel och smällde raketer.

Nu när jag kom hem vid 1 så vräcker det ner regn än och då fick jag ett Sms från Mamma och Pappa som sa att de hade landat I Thailand och låg nu på stranden i 27 graders sol!


GOTT NYTT ÅR, 2011

Kommentarer


Kommentera inlägget här: