OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

180810

Kategori: Sweden

Dag 1

gårdagen började med en liten avskedsmiddag på borka med mormor, morfar och mamma, pappa ;)
sedan kom karin och george ner och drack kaffe med oss, trevligt var det!!

efter det så var det hej då till mormor och morfar, tungt, men kommer ju hem om tio månader ;))
sedan åkte jag och mamma, pappa ner till arlanda och sov fyra fem timmar på rest and fly.
klev upp fyra och möte upp en annan utbytesstudent från Linköping, Gustav ;) 
han skulle till texas, så vi hade samma flighter ner till Chicago ;)

vi checkade in och jag hade övervikt, man fick ha 23 kg och jag hade 24,4 och då hade jag ändå haft 28 kg dagen innan hemma när vi packade, så 5 kg var redan borta. men incheckninskvinnan sa att det var okej, tur det ;) 

sa hej då till mamma och pappa, jag gick igenom passkontrollen och mamma höll på att bryta ihop totalt ;)

06.35 lyfter jag och gustav från svensk mark och flög mot frankfurt, därifrån hade vi vidare transfer till chicago. 
efter 2,30 h var vi framma i frankfurt, landade på terminal 2 och nästa flight gick från terminal 2, så vi trodde var nära till  gaten, men vi fick ta ett ats tåg ditt, tog typ två minuter med det tåget som gick på terminalens tak, lite små häftigt tyckte jag ;)

var i tyskland i tre timmar  och sedan var vi vidare till Chicago, O`hare och då var det inte nått vanligt airbus plan utan en boeing 747, 500 platser och 20 meter högt 70 meter långt ;) det var ju inte trångt direkt! ;)

vi lyfta 10.40 och landade 13.10 och flög nio timmar som blev 2,5 timme, lämpligt ;)

i chicago fortsatte tågåkningen, och jag skulle nu till memphis och gustav skulle vidare till texas, så han fortsatte till terminal 3 och jag hoppade av på 2, väntade 1 timme och flög sedan ner till memphis där familjen hämtade mig ;)

Familjen Tomlin;

Sherry- mamma
Darrien - pappa
Christopher - 18
Michaela -16
carly -10
Jake -9
macy - 4
+ Flavia - 17, en till utbytesstudent från Italien ;)

så det är några fler än tre vid matbortet nu för tiden ;)

efter att de hämtade mig så åkte vi till ett pizza ställe och åt, pizza buffe var det ;)
kom sedan hem och fick se huset ich det var ett stort hus kan jag lova, kommer nå kort framöver ;)

vid nio kom mina regionala och lokal ef representaner hit och sa hej ;)
efter det så blev det säng klockan var typ fem på morgonen i mitt huvud, så jag var ganska trött!! ;)

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    vilket dygn:)

    2010-08-19 | 21:51:01

Kommentera inlägget här: