OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

200810

Kategori: Sweden

dag 3

första skoldagen idag, gick helt okej ;) började med att bryta dresscoden, man skulle tydligen ha t-shirt instoppad i byxorna, så då var det en tant som skrev
- sir, u take the t-shirt in, now!!
lite chockad jag blev, men det var bara att stoppa in den och då flinade tanten tillbaka, lr miss som man ska säga här ;p
sen så far man inte ha shorts heller, lagomt kul när det är 105 F = 41 celsius ute ;(  fast det är ju svalt inne, så det går bra än så länge ;)

fick mitt schema idag med och här har man samma lektioner i 9 veckor, samma varje dag i samma ordning.

så mitt schema ser typ ut så här ;

1st block; teater i 1,5 h
4 min. rast
2nd block; pe = physical education = idrott
4 min rast
3rd block; keyboardning, man lär sig typ att skriva snabbt och effektiv på datan
LUNCH; och då är alla indelad i 4 lunch tider och jag har 2nd lunch, så när the bell ringer 2 gånger så har man lunch i en halv timme typ tills klockan ringer tre gånger och då börjar dem som har 2nd lunch och 3rd lunch börjar, så då går vi andra tillbaka till class och fortsätter ;=) 
4th block; allgebra 2, fast det ska jag byta ut till typ the yearbook lr nått annat för det var jätte svårt och hög nivå, var typ bara smarta senior där oxå och så satt jag där och fattade noll!! så ska byta ut det blocket till nått annat ;)

sen så har man detta schema in the 1st semester alltså 9 veckor och så väljer man nya ämnen i 2nd semester som är fram till christmas ;) 

slutade 15,27 och då blev det premiär att åka i den gula skolbussen, var väll inte så speciellt med det, var som en vanlig buss typ ;) 

kom hem vid fyra och vid sex så åkte vi till footbll game med cherlidning och massa musikkåret till, det var lite häftigare ;) kommer nog lite bilder på det nån dag med ;) 

imorgon ska vi åka till familjens lake house, tror det är typ deras sommarstuga fast i american size ;)

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: