OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

011210

Kategori: Sweden

December, underbart!! ;)
imorse när chirstopher skulle skjusa mig till skolan, (för sherry hade jobbat natt) så var det minusgrader ute, -2 grader, jätte kallt känndes det som. Alla fönster på bilen hade ju då isat igen och det är inte så att det ligger en fönster skrapa i varje bil här, så vi fick skrapa fönstrena med ett kredit kort och en pizza kartong, var nog första gången ;)

Idag fortstatte state testen och idag var jag i a hall där vi hade geografi som vanligt, idag hade vi prov på västra europa! och vem kommer få alla rätt om inte europen själv!! ;)

resten av dagen gick segt och eftermiddagen var inte så mycket mer kvickar heller. På safety education började vi med mat probelm, började med att kolla på super size me, där en kille äter på Mcdonalds i en månad, tre meal om dagen osv. Sjukt äckligt var det att se hur påverkande det var för hans kropp. även att var fjärde amerikansk ungdom är överviktig och Mississippi är den fetaste staten i usa och den bor jag i! efter att kollat på den så ställde läraren frågor till oss elever om hur vi åt och osv. jätte många som åt fast food flera gånger i veckan och jätte några åt frukost till frukosten. Pratade sedan på med hur man ska äta för att både gå upp i "bra" vikt och ner där jätte många blev förvånad när han sa att man skulle äta fem gånger per dag, tre huvudrätter och två snacks. 

Kom hem vid fyra, där flavia var, hon har varit sjuk hela veckan och har någon sjuka som går här, kallas the flu. 
Har sen vart till kyrkan där vi åt bakad potatis och sen var det ett par amerikanare som hade flyttat till brasilien, sao paul och de jobbade där via kyrkan. De började med att säga lite allmän info om sao paul. De bor 24 milioner där, alltså 24 milioner i en stad! tror inte jag kan fatta hur många det är, det bor ju bara 6 milioner i new york. 
det finns 6 milioner bilar på gatorna varje dag där medelhastigheten är 10 mph vilket är typ 16 km/h. härligt att börja morgonen med det ;)
det finns 43 morgontidningar, 9 milioner åker på tunnelbanan varje morgon i morgon ruschen och då är det världens störrsta subway system, undra hur många våningar den är på!?! ;)
Sen så sa det massa mer inressanta saker som jag inte riktigt hann att memorera. men kul var det att höra!!

Nu sen vi kom hem så har jag gjort min månadssammanställning för november, gick inte riktigt ihop men jag jobbar på det! tur att man har sin egna lila rådgivar hemma i svergie ;))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: