OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

021210

Kategori: Sweden

idag var som vanligt, som alla andra dagar, skolan hela dagen.
dessa states test som vi har nu tar typ kål på mig, även fast jag inte tar dom. men vi blir omplacerade hela tiden och klassrumen är dubbelbokade så vi måste från ena vingen till andra i ett led, tysta med nån rektor på sidan om som går i sina klackar som pratar i sin kommunications radion, är nästan som att det är jätte allvarligt och vi är typ militärer. varje gång man går för vi ingången till hall c där de har state test så står det en polis utanför och vaktar dörrarna och vi måste vara tysta, är jätte viktigt tydligen även fast de sister inne i ett klassrum med dör och sedan en lång korridor med massa branddörrar som säkert är stäng med. sen så kopplar de ur "ringklockan" så när varje lektion slutar kommer de en rektor och säger att vi är dismissed och sen när det är tre minuter kvar på de sex minutrarna då skriker de ut de i sina megafoner, tror säkerligen att det skulle störra mer än dyra ringsignaler en gång i timmen!!

Men så är livet iaf, inte allt för allvarligt ändå ;)

efter skolan så åkte jag hem med malory vi var först hem till henne och hämtade upp lite julklappar som jag hade haft på lagring där och sen när jag kom tillbaka hem så hade min pippi dvd kommit som är för macy. Nu väntar jag bara på en skandinavisk kokbok som jag har beställt för sherry ;)

Ikväll har vi ätit hamburgare med klyftpotatis, sen har jag fixat med lite klappar osv.
Nu ska jag plugga en sväng inför mitt öst europa prov imorgon och sedan sova! ;)

ps. Glöm inte att kolla in min bloggintervju under www.utbytesstudent.se klicka sedan på blogg och rulla ner ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: