OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

061210 - Flavias födelsedag.

Kategori: Sweden

Idag var jag hemma från skolan, vade feber/huvudvärk när jag vaknade och så hade jag en dag att ta ut.
Så varför plåga sig igenom en dag när man kunde stanna hemma och kurera sig.

Så jag åt frukost och kollade på nyheterna i min sköna ensamhet. Flavia har även haft sjuka, hon var hemma hela förra veckan och hade feber och typ magsjuka, så hon löste av christopher som var hemma hela veckan innan och var sjuk. Men min sjuka gick över under dagen, så jag är tillbaka till skolan imorgon ;)

Imorse var det 27 fahrenheit vilket är -2 celcius så det var ett tunt islager i poolen och gräset var vit, så ist stannade jag inne och gjorde ren kylskåpet, så nu luktar det inte längre grön tomat ;)

När solen började komma fram gick jag på en promenad med våran hund, jackson.
Sen så gick jag igenom alla papper som har samlats ihop under tiden, jätte många kopior med visum, pass,   häslointyg som måste sparas och sen all information från skolan och sånt som man vill ha kvar om tio år som minnen osv.

När eftermiddagen början komma så kollade jag inkorgen på hotmail och då visade det sig att jag hade vunnit nått intresant från hudiksvalls sparbank, det hade en tävling förra veckan om ett ord de hade visat i skyltfönstret hemma i hudiksvall, men de hade även haft annonsen med på hemsidan där jag lyckades snappa upp det.
Så mamma skulle hämta upp priset imorgon, så det blir spännande att se vad det är ;)
Sen så rullade turen på med vinster, mormor hade varit på någon julmarknad och köpt en lott och gullig som hon är min mormor så hade hon skrivit mitt namn så nu har jag vunnit en stump ljushållar eller något liknande.

Vid tre kom sherry hem från jobbet, så då hade vi en liten pratstund innan hon åkte och hämtade barnen från skolan. Medans det, så duschade jag och gjorde mig iordning för när de kom hem så åkte vi till familjen favorit restaurang där vi hade födelsedagsmiddag för flavia som fyller 17 idag. Många amerikanare har det som tradition här i södra Usa att på födelsedagar äter man på mexicansk restaurang, vilket jag förstår för det är jätte gott.
Hela familjen var med utom Christopher som hade band träning och Michaela var på födelsemiddag med hennes mormor eftersom att hon fyller snart med ;)

När vi hade ätit klart så kom servisen in med en mexicansk hat och en troligen mexicansk "tårta" och så sköng de. Efter det så åkte vi till sbec där carly hade basket tävling, men de förlorade med 18-4, så de var ganska sura över det.

Nu har vi haft presentöppning med flavia och sjungit "ja må hon leva", eller egentligen var det "happy birthday to you" jaa ni fattar ;)

Nu har jag och chistopher hängt inne hos han ett tag och nu börjar de dra ihop sig sängen för skolan imorgon ;)


Flavia och resten av serivsen som sjöng för henne ;)


Och den mexicanska tårtan.


Carlys game, lyckades inte få nån bra bild på just henne, så detta får duga ;)

 
Presentöppning, hon fick;
2x pyjamasbyxor
en tröja
en termos med ett F på
Godis
och en....



...grön katt tårta ;)

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    Gratta Flavia från oss:)

    2010-12-07 | 07:18:30

Kommentera inlägget här: