OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

101210

Kategori: Sweden

Ännu en vecka har gått och lika skönt med helg som vanligt.

Hade mitt sista geografi prov och det gick bara bra, efter provet kollade vi på planet earth som är en film med bilder och video från hela världens natur, idag kollade vi på berg och landmassor osv. jätte häftigt är det och se att som är med i filmen.

När det var dags för speech och debat så kollade först hela skolan på veckans "jag tv" - jaguar tv, det är som skolans vecka tv. går varje fredag i början på 2nd block. I den så är det med massa olika klick från veckan, sånt som hänt, musikvideo som jätte duktiga elever har gjort osv. Så idag var den sista för denna semester och efter jul så kommer de tillbaka med då med andra personer i den.

När två grupper hade argumenterat om "legalisering av marijuana" och "höj skatten"
marijuana är som alkohol här skulle man kunna säga, och de flesta tycket alkohol är mer en drog än vad marijuana är och för intresse så är skatten här 7% på allt man köper ;)
Efter de två grupperna var det dags för min, men vi hade inte tid över så vi för göra på måndag ;)

När jag kom hem vid fyra har jag hjälpt sherry och förberet sherry att förbereda en kyrk middag som hon har haft här ikväll. Alla hennes vänner och de som är "fröknar" i kyrkan har vart här och ätit.
Så jag, flavia, christopher och michaela åkte till subway och åt, gott var det!

Nu ikväll har jag vart med christopher och fixat lite för imorgon då det är birthday party.

Familjen har även köpt en ny hund, hon heter danten och ska vara som en vakthund därför att stölderna har ökat här så det är tänkt att hon ska vara ute, men än så länge har hon vart inne.
Här kommer en bild på jackson och den nya hunden danten med carly som älskar dem båda!




    
Danten                               Jackson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: