OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

141210

Kategori: Sweden

Idag Tisdag så har vi mäst slutfört allt skolarbete i skolan och gått igenom för de som måste ta "exam" för har man under 85% i betyg så måste man ta provet som består av frågor från hela kursen. sedan om man har missat 2dagar eller mer så måste man också ta det. men jag har bara missat 1 dag och har över 85% i alla kurser, så jag behöver inte ta dem, så jag får jullov två dagar tidigare, dvs på onsdag!

 i announcement under 2nd block så sa även rektorn att imorgon (onsdag) så ligger våran skola under en sk. " snow watch" vilket betyder att man ev. kan tänkas få snö här och därför är det "watch" med i det som håller koll på det. För om det kommer snö så stänger de skolan pga. säkerheten -  safety first.
Så imorgon gäller det att slå på nyheterna och kolla om DeSoto central high är stängd eller inte. Om det är så att de stänger så får vi "make up days" till våren, där vi nån dag får gå extra på helg eller nått lov för att ta igen från ev. imorgon.

Efter skolan så var solen borta och det blåste, så det var kallt. Kom hem och då hade jag fått ett julkort ifrån Ljusdal, tack tack! Alltid kul med kort ;)

Efter middag där vi åt hamburgare med köttfärs i och pommes till, så gick jag upp och skulle lägga mig och läsa, men jag somnade och vaknade nu halv tolv! Lyckat albin ;) Men jag käner mig lite trött än, så jag ska ta och krypa tillbaka till sängen och fortsätta resten av natten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: