OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

151210 - Christmas break!

Kategori: Sweden

idag när jag klev upp började jag med att kolla på nyheterna, längst ner på memphis nyheterna så rullade de ett band med alla skolor som var öppna och de som var stängda. DeSoto central rullade på den gröna linjen vilket betyde att den var öppen, då var det klartäcken att bara att börja dagen och inte gå tillbaka till säng.

Åkte till skolan med sherry lite innan åtta, har börjat åka senare nu när michaela åker med derrian på morgonen, vilket gör det skönare för mig med, får båda sova längre och slipper stå utanför skolan och vänta i kylan på att de ska öppna.

Idag i skolan var det typ endast hälften av alla elever, många var hemma eftersom att det var sista vanliga dagen iskolan. På en nio veckors kurs så får man missa 1 dag utan att behöva göra slut provet, så har man varit iskolan varje dag som många är, då tar man ut denna dag som extra för att idag så är det bara genomgång för de som tar exam imorgon och fredag. Men jag som var hemma förra måndagen måsta gå idag för annars skullle jag få två dagar borta och skulle då måsta göra examen.

På alla lektioner så hade vi genomgång, jag satt på i min bänk och läste på alla lektioner medans de flesta andra pluggar jätte mycket för att klara av examen. Lärarna pratade lite med mig oxå, vad jag tyckte om allt och hur denna termin hade varit osv. Vi fick tillbaka alla bellwork, test, homework, essay osv. det var gansk kul för mig att få tillbaka det, när man började kolla igenom det så syns det ganska tydligt hur bra man har utvecklats, inte bara i kursen utan i meningsuppbygnad och inte prata om den amerikanska stavingen!! ;)

På Lunchen var det jätte lite folk, en av våra "food line" - där man köper maten) var avstängd och det var mycket mer tystare.

Vid fyra så klev jag in i den kalla gula bussen för sista gången på tre veckor och där med hade jullovet startat!
Har lite svårt att förstå att det redan är jullov och jag fyller 17 innom några dagar.
Det har gått så snabbt dessa fyra månader att tiden har bara flugit förbi men jag har ändå hunnit med jätte mycket.  Minns de första dagarna här, hur spännande allt var och det sättet man såg på saker, allt var så annorlunda då med hur man ser på det idag. Idag är man som alla andra, eller -jaa nästan iaf ;) 
Men saken är att detta har ju blivit min vardag med tro det eller ej, men ibland känns det som att man har bott här hela sitt liv och sverige är bara ett land som ligger "där borta" och ibland så kan man börja skratta för sig själv när man tänker på vad man gör och hur coolt det faktist är!
Vad som är jätte kul är när man hör att fler gör detta, blir exchange student för ett år. Det är verkligen jätte kul att andra gör det, att våga och sen att göra det! Även fast jag gör det just nu så blir jag ända imponerad och glad när jag hör om andra som ska göra det samma!! För det är ett underbart år man har!!!!

Vid sex så åkte jag med christopher till kyrkan. idag var det nått fel på trafikljusen, det var kaos vid varje korsning, bilköer över allt och polismän med skyltar och vita hanskar stog och viftade, såg lite roligt ut.
Efter att ätit middag med god desert så lekta vi några lekar i våran youth group och läste även nån vers i bibeln.

Kom hem vid åtta och nu har jag gott igenom de första blogginläggen från när jag kom här, mycket minnen som kom fram igen! Sen har jag plannerat jullovet med några vänner på facebook, hade ju inte tänkt att sitta på facebook hela lovet och så kommer det inte bli heller nu! 


                                    "It’s not right, it’s not wrong, it’s just different” 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: