OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

161210 - Hello christmas break

Kategori: Sweden

Idag var första dagar på mitt jullov och hur börjar man inte ett bra jullov om inte med en skön sovmorgon??
tog därför en underbar sovmorgon ända till tio ;)
Då kom flavia och chrisopher hem från skolan, de hade haft en exam på morgonen och sedan slutat, så de passade bra att de kom hem när jag vaknade. Åt frukost och läste tidningen.
Där jag fick reda på att electrolux ska öppna en butik i memphis, var ett repotage i en av alla tidningar, var ju lite kul eftersom att det stod "the swedish company...."

Efter att ha gått igenom halva internet, pratat med lite vänner från enånger och åre samt skype'at med mamma o pappa Så bestämmde jag mig för att tvätta. Körde två maskiner, en vit och en färgad.
Efter det så städade jag våran tvättstuga, och gjorde ren torktumlaren och tvättmaskinen, det går ju inte att tvätta med lortiga saker inte ;)

Efter att sedan gått en promenad i "Vinter kylan" så spenderade jag resten av eftermiddan med min bok, vill läsa klart den nu snart men lite svårt eftersom att den är så lång, fast jag har ju ett jullov på mig ;)

Till middag åt vi KTC, kentucky fried chicken, det är en fast food kyckling restaurang. Var friterad kyckling med olika tillbehör, bland annat potatsmos.

Nu har jag suttit framför youtube med chrstopher på hans tv, vi har kollat på massa roliga klipp och musikvideo. 

Imorgon fortsätter mitt American christmas break!! ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: