OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

221210

Kategori: Sweden

Idag Onsdag har jag och flavia gjort lunch, vi gjorde ungspannkaka med bacon i. Det blev jätte gott och sherry smakade det med, men hon tyckte det var lite för fett med bacon i. Svenskskt husmanskost sa jag!

Sedan vid fem åkte vi till kyrkan där vi åt middag och jag o flavia pratade med våran juniorpräst och gud o jesus med hela religionen osv. Sedan efter det var det ingen vanlig service utan det var christmas carloing, det är typ som lucia i sverige att de går hem till folk och sjunger. Men jag sherry, flavia och jake åkte till memphis ist för att hälsa på hemma hos sherrys mormor och sedan kolla in Elvis preselys hus, det var inte så jätte stort hus men det var mycket runt om med alla hans bilar, privat plan osv. Sen var det mycket julbelysning och vakter som satt i en hytt. vi ska åka tillbaka ev. nästa vecka och kolla inne där och på museumen under dag när det ljusare ute. Memphis är ett ganska osäkert ställe eller jaa -det är högst kriminallitet i memphis över hela USA. Det är inte alls säkert där och skottlosning är inte alls ovanligt, det är nästan veckovis sa sherry. Men hans hus var vackert men det märks att det är gammal standard han dog ju somsagt för ca. 30 år sedan så.

Nu har jag lagt puzzel och kollat på mordet på sandhamn.


Ungpannkaka pågång


helt okej va?


Elvis hus ikväll.



Här är en bättre bild från google.


Muren utanför


ett av de två privatjet som han hade.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: