OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

251210 - Christmas

Kategori: Sweden

Idag ringde klockan 05.45 och då var det bara att kliva upp! Men jag kom inte långt innan Sherry kom upp till barnen som redan var vaken och sa att det måsta vänta minst 45 min. till för att hon måsta sova längre. Jag blev ju glad då för att sova lite extra igen men då kom christopher in och börja prata med en så det blev ingen extra sovning!

Vid halv sju gick vi ner och där låg det 7 julstrumpor som tomten hade varit ett till varje barn, sedan under alla strumpor låg ett nintendo wii till alla barnen.
Efter tomtens presenter så började vi öppna våra egna presenter, öppnade typ två åt gången så det tog ca. 50 minuter med alla ;)

jag Fick massa olika saker, dvd, böcker, pussel, usa almenaka, kakmixar, godis, gift card osv. Sherry blev glad över brödrosten hon fick av mig! sedan fick hon även en "scandinavien cookbook" och en järn skylt som sa -Merry christmas! barnen fick massa leksaker och olika spel osv.

vid nio så pratade jag medd släkten Åker som var hemma hos mormor och morfar på annadags julmiddag, det var trevligt! Sedan så åt vi alla julfrukost som var bullar och en köttfärspaj med majs i.

Resten av förrmiddagen spenderades med alla julklappar och skräp! Det var ca. 60-75 julklappar sa sherry och många klappar ligger här i som fina julpåsar och tunt färgpapper i så det blev mycket skräp.
Jag och flavia började sedan med ett pussel och jag gjorde klart mitt som jag fick i födelsedag.

Vid 1 kom familjen gammel mormor hitt med sin "pojkvän" och sedan kom mormor'n och mostern, då åt vi jullunch som var kalkon, skinka och massa olika gratänger samt pajer. var även desert i mängder.
Efter det så var det mer presentöppning, då var det dags för alla från mormor'n där jag fick en necessär samt en storburk med tre olika sorters popcorn i.
Vi hade sedan julprat framför tv'n och brasan fram till fem då alla åkte hem och några av oss tog en timmes sovning.

Nu ikväll åkte vi hem till mormor'n där vi kollade på Christmas vacation och stannade resten av julaftons kvällen.



Presenterna sju i morse ;)


Presentöppning


Presentöppning av Brödrost och kokbok.


Carly, Presentöppning


Christopher fick en ny telefon av Sherry.







Visade sig att det var två för en, så Sherry fick sig en ny telefon av sig sjäv med! (:


Glada var vi efter all Presentöppning.


Jullunch.


Sen var det presentöppning igen ;)


Flavia och mig med våra nya kläder vi fick idag ;)



Film hemma hos mormor'n med hennes gran.

Kommentarer

  • Mattisastrid säger:

    I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

    2012-01-30 | 07:28:35
    Bloggadress: http://mattisastrid.blog366.com

Kommentera inlägget här: