OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

261210

Kategori: Sweden

Imorse klev jag upp vid tio och pratade med familjen min fram mot tolv då min tremännings mormor dvs. min mormors kusin ringde. Hon heter Ulla och bor i Florida sen många årtionden tillbaka. Hon har barn och barnbarn där som ej är svensktalade. Det var även hennes dottors familj som jag var till och bodde med i tre veckor när jag var 14.
Så vi pratade en tag om julen och mitt år osv.
 
När Familjen sedan kom hem från kyrkan så åt vi lunch, julmats rester var det såklart så här dagen efter jul.
Här i USA så består julen av Christmas Eve den 24 Dec. och Christmas Day den 25 Dec. sen så är julen över och hade idag varit onsdag lr en annan vardag då hade man jobbat och de flesta jobbade den 24 med.

Jag laddade sedan upp masa foton på facebook från november och Delar av december innan klockan blev tre och jag, Christopher åkte på bio och kollade på Tron i 3D, den var jätte bra och mycket bra effekter men glasögonen var inte alls bekväm så de åkte endast på när 3D effekterna kom.

När vi kom hem åt vi middag, pasta Kyckling soppa den var jätte god! Våran 5 meters träd som vi har i vardagsrummmet har även dött för att det är typ för stort och fick inte tillräckligt med näring så den har barrat jätte mycket och dekoration har börjat åka av men eftersom att denn har varit uppe sedan den 27 november så fick den idag åka ut!! tog ett tag att få ner alla ljusslingor och all krafts i den men sen var det bara att dra ut den med barr som låg överallt!

Nu ikväll har jag och flavia lagt klart mina två pussel, ett med 350 och en med 500 bitar sedan har jag bowlat med christopher på vårat nya wii. -jag vann!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: