OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

271210

Kategori: Sweden

Idag har varit en bra dag, som alla andra dagar såklart! Vid elva så åkte jag och Christopher ut till vårat shopping center, vi lämnade tillbaka och byte lite av hans julklappar, sen var vi nästan två timmar på en jätte stor teknink butik, Best Bey det är typ tio gånger större än Elgiganten och de har alla senaste prylarna. Vi kollade runt bland alla coola saker och christopher kollade på nya högtalare till hans rum och jag kollade även på ev. en ny telefon.
Slutade att Christopher köpte en bokhylla, wii spel och två tv-serier som vi ska kika igenom nu när vi har lov osv. Efter det var vi en sväng till posten i några ärenden och sen åkte vi till wal-mart för att kicka in deras "mellandagsrea"

Efter en dag på stan blev vi ju hungrig med så vi åkte på en kyckling restaurang som hade jätte goda kyckling hamburgare och strippsen var underbara med! 

När vi kom hem vid fem hade jag fått två packet, ett lite mindre och ett som vägde 2,6 kilo. 
Det mindre var från mina kusiner i söderhamn, famijen Åker och i det var det lite gott svenskt godis, skvallertidningar, ett brev. I det stora paket som var från mamma, pappa och mormor, morfar så var det jätte många inslaga små packet, julpapper för julklapparna och vanligt presentpapper för födelsedagspresenterna! I dessa packet var det sedan jätte mycket gott godis, choklad i mängder! skumtomtar, surt godis, gott o blandat osv. sen var det en bildskrapa till christopher, en mössa, svenkst julgrans dekoration, den årliga familje almänackan, många julkort från när jag var liten, lite brev, en familje tännsticksask, julpost hängare, julskiva och ett usb minne! -Tack så jätte mycket för allt kära släktingar!!!

Så Nu har jag 600 gram Marabou choklad, 6 påsar skumtomtar och massa annat gott godis att smaska på medans jag läser den svenska skvallar tidningen. På Usb minnet var det två video från när min kusin, wille gjorde ett musik framträdande i en kyrka och sedan var det lite musik på det eftersom att inte spotify fungerar i USA. 
Ni stammisar här på bloggen kanska minns att för några veckor så skrappande jag en bilruta med en pizzakartong och ett kreditkort så därför skickade nu mamma o pappa över en bilskrapa vilket såklart även finns här men det gav ett roligt skratt till Christopher när han såg vilken bra humor min famij hade. Men det som man använder här ist för en bilskrapa är det en spray som som bara sprayear på fönstrerna och isen försvinner. Men nu ikväll när sherry skulle åkte iväg för att att jobba natt på bb så inser hon att hennes spray är slut och sen när hon kommer upp för att kolla in allt jag har fått så börjar jag berätta om det och då blir hon jätte glad, så nu åkte hon iväg men en
"Hudiksvalls Sparbank" bilskrapa! Är det inte det som kallas Internationell marknadsföring på hög nivå, Anna-karin?? 

Nu ikväll har jag och Christopher fixat med nya bokhyllan och sen kollade på en film med svenskt godis!!



Från kusinerna.



Var mycket roligt i det!!



Famijepaketet!



I denna härliga "helglåda" var det mycket gott och roligt!! 



Nästan hela familjen stod omkring mig när jag öppnade allt, de tyckte det minst lika spännande som mig, var som lila julafton idag ;)



En liten julpåse från mormor o morfar fylld med gottis!



Julpost var det här, denna var till sherry med julkort från alla år!



mer klappar var det, fyllda med trevliga saker!



Undra vad det kan vara i denna brunsås förpackningen??
För er som inte redan märkt det, så har jag blivit korthårig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: