OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

Dag 1

Kategori: Sweden

sommarlovet har börjat och det känns helt okej, lite jobbit att bo hemma när man bort borta i ett år ;)
ilördags var det studentfirande hos Olov hela dagen, det var rikigt trevligt att träffa lite folk ;) fick även ett jobb eller en tillställning iaf, på sverige byggers sommarfest den 2 Juli. jobbade även på deras julfest i vintras, så det känns lungt ;)

idag var man tvungen att kliva upp klockan sju och åka in till tandregleringen för att fixsa tandställningen, vill bara ha bort den nu!! känns som att man har haft den i en evighet ;) sen blev det banken resten av förmiddan, gjort klart allt inför visumansökan på torsdag, det är ju inte liten och enkel procedur, typ 20 sidor som man ska svara på om man är terrorist, mördare, pedofil eller man man försöker smuggla in knark, helt sjukt!!
och om man skulle vara nått eller om man ska smuggla in något så svarar man ju inte ja på det ändå! men men, dyrt är det oxå :( sen så körde jag hem och så for jag och mamma ut på flakön och städade ur våran stuga, skönt att sommaren är påväg eller den är ju här ;) 

klippte lite gräs när jag kom hem och sen så sorterade jag ur mig garderob, hittade kläder som jag typ inte visste om att jag hade, hade iaf 20 t.shirtar som jag inte kunde ha och sen så var det massa mer skit som åkte ur.
tråkigt men bra att det blev gjort!!!

imorgon blir det till att putsa fönster, så man tjänar lite pengar denna sommar ;)
fast fick min sista lön från skistar idag och lite semesterersättning, totalt så hamnade hela lönen på 10567 kronor, kul men vore ju ännu roligare om allt var kvar ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: