OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

021110 - election day

Kategori: Sweden

Ledig idag efter som att det är election day idag, det är som valdag i Sverige fast idag var det inte ny president eller nytt man röstade om utan bara olika personer i regeringen och Teennesse röstade om ny guvernör osv.  Och då är vi elever på kommunala skolor lediga eftersom att skolorna fungerar som vallokaler.

Klev upp vid nio och då regnade det som bara den, trodde det haglade för det slog så hårt på taket men det regnade bara jätte mycket, regnade så mycket så att poolen svämmade över ;)

Åt frukost i min ensamhet efter som de andra barna går på privata skolor, pluggade sen fram till elva då mamma loggade in på skype! Så pratade med henne om allt mellan himmel och jord ;) pappa är i stockholm och jobbar, så det var tråkigt!

Efter en timme med mamma så var det mormor och morfars tur att ställa tusen frågor om hur bra det går för mig! ;) så efter trevligt familje prat så kom malory förbi och hälsa på, sen åkte vi till Hunan (asiatisk restaurang) där vi möte upp med några andra kompisar, så då åt vi lunch där ;)

Mäta och belåtna vi var när vi sen splittrades upp medans jag och malory fortsatte till en svensk affär ;) tempus sängar är ju tydligen svenskt och de hade en affär ute på våran mall, så vi kollade in där innan vi drog vidare för att fixa lite julklappar till min familj ;D så nu är det nästan avklarat! ;)

Vid tre så släppte hon av mig hemma på Pimberton cove och då precis så rullade det in en vit Chevrolet på våran parkering. Då var det mormors kusins barnbarn med sambo från Hudiksvall, de var på roadtrip i södra USA.  Han var utbytesstudent här i louisiana för 20 år sen så nu hade det var till Florida och hälsat på andra delar av släkten och kom förbi idag till mig ;) det var jätte kul!
Det stannade ca. två timmar och vi pratade typ om allt, var jätte härligt! Men var nästan svårt att prata svenska, man pratade snabbare än vad man behärskande, men det gick bra ;)

Nu ikväll har jag gjort klart mina läxor, ätit pizza och ska gå till sängs nu efter en underbar dag!!!! ;)   


jag och mormors kusins barnbarn; Måns och sambon Erika, bor i Hudiksvall.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag hoppas att du har det bra i USA, som det värkar att du ha ;)

    Vad ska jag säga om sällskapet som kom och hälsade på? Haha, jag kan väl säga att din mamma hade säkert varit glad om Erika hade lärt dig dansa i de 2 timmar dom var där, men jag själv hoppas att ni pratade större delen. Vill ju inte ha flera konkurrenter så nära som i Enånger ;P Då blir det ju att tjejerna går till grannhuset istället för till mig :( hehe.

    Hoppas att du mår bra och att det fortsätter att gå så bra för dig som det gör. Jag är så jäkla FASCINERAD över det du gör!!!

    Drar till ett annat land och bara lever där på full tid, Jag som fortfarande ser dig som min lilla granne :P haha

    Ha det bra så hörs vi, hälsa familjen du bor med också :D så tar jag hand om dina :D

    2010-11-04 | 17:43:59
  • Albin säger:

    Hej!

    jag misstänker att det är olov?? ;)

    Var jätte kul när dom var här, vi ska ha dansträff till sommar hoppas jag! så det ska bli kul! ;)

    Du får bjuda ut henne till enånger ;)



    vad bra att du tar hand om min familj, tack. hälsa måns och resten av familjen ;)

    2010-11-05 | 02:58:37
  • Olov säger:

    Du känner mig allt för väl Albin ;) haha

    Jag ska bjuda henne till Enånger och till våran lilla dansloge uppe i tältet ;) haha



    Jag tar hand om alla här hemma jag Albin du behöver inte vara orolig ;)

    2010-11-08 | 22:16:14
  • Albn säger:

    men att jag gör, du är ju min granne;)

    jag känner mig tryg! ;) ha det så bra och hälsa karin o george ;)

    2010-11-09 | 01:20:07

Kommentera inlägget här: