OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

031110 – DeSoto cental day

Kategori: Sweden

Tillbaka till skolan idag, kändes som att det hade varit helg när jag hade hunnit med så mycket under tisdagen, kunde inte sluta tänka på att jag hade haft främmande här i Mississippi från ovetna släktingar från Hudiksvall, det var ju helt otroligt!! ;)

På skolan hade vi skolans dag, DeSoto Central day.
Var premiär för det i år och vi firade att våran skola är den bästa skolan i våran kommun, finns 8 high school i DeSoto County, som min kommun heter ;) På morgonen så spelade delar av bandet musik i skolans mittpunkt och där alla korridorer möts, som i mitten av ett kryss. Var jätte härligt känns när de spelade deras kårmusik med alla elever osv.

Första lektionen hade jag prov i world geography, var om human geography och ekonomiska stats system ;) gick oväntat bra ;) sen efter det hade alla elever break, som vi annars hade var tredje dag, så nu blir det tio min rast två dagar i rad, annars är det bara 6 min mellan lektionerna ;)

Under andra lektionen så skulle jag hålla mitt tal om våran kronprinsessan, men eftersom att jag är utbytesstudent så får jag göra allt sist, vilket gör mig mer nervös men jag får ju även se av de andra och lära mig inför mitt egna tal, så det är bra! Men imorgon är det min tur ;)

Vi fick även glass idag under andra lektionen, som vi elever förtjänade iom utan oss elever så skulle inte våran skola vara den bästa i kommunen! ;)
Hade sen yearbook och safety education ;) där vi fick svara på olika blanketter om skolan för utvecklingen osv.

Kom hem vid fyra, tvättade och strök! Sen halv sex var det dags för kyrkan! 
Åt först och sen träffades vi i våran ungdomsgrupp! ;)

Sen vi kom hem så hade jag pluggat på mitt tal tills imorgon och gjort lite läxor i geografi.
Nu blir det sängen och läsa ut Harry potter och fången från Azkaban!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: