OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

191110

Kategori: Sweden

Antligen Fredag!
Dushade och at min oat meal (amerikansk grot) precis som alla andra mornar.
Nar skolan borjade 8,25 sa var det geografi som stod pa schemat, kollade pa planet earth och hade prov om latin Amerika (Mexico, Central Amerika, South America och the caribbean islands) och det gick ju bra som vanligt, fick aven tillbaka mitt prov fran i onsdags och vad hade jag fatt pa det om inte ett 100% A?? Grymt jag ar liksoM! ;P

efter 105 minuter var det sex minters rast och sedan borjade speech dar vi borjade med att framforra vara forsaljningstal, men efter som att jag har varldens baste larare mot mig som ar  sa far jag gora det sist och vi hann ju inte alla idag, sa jag far gora mitt tal till veckan.

Pa yearbook sa hande det inte sa mycket, vi hade vunnit en tavling forra veckan att samla yoghurt lock, typ som att man kan samla smor latta och skicka in och fa natt.
Vi hade samlat flest yoyghurt lock och vann darfor popsicles att ata pa den lektionen, popsicles ar som isglass i ett softplast ror, som man klamer ut osv. sa da at vi det under dom 105 minutrarna. 

13,35 var det dags for lunch i 25 minuter, men eftersom vi i yearbook ater den under lektionen sa hanger vi mest runt med de andra, egentligen har vi inte mycket till val, vi maste vara dar och far inte ga nagon annans stans, sa det ar som en extra rast! 

Sistsa lektionen var det safety education, dar vi idag fick kolla pa en film. 
Slutade 3,45 da jag akte hem i min kala gula skolbuss! 
 
Nar man ar nio stycken i familjen sa ar det ju en valdigt stor omsattning pa olika saker, det ar ju ingen risk att nagot blit gammalt eller natt sant, men om man tar ex. diskmaskinen, den gar typ 10 ganger i veckan.
Imorse sa startade jag den, sa plockade jag ur den nar jag kom hem och laddade den igen fran det som inte fick plats imorse och allt fran dagen. Nar den andra rundan var klar, sa unloaded jag den igen och nu nar jag skulle en mug till mitt te sa ar de slut igen och diskmaskinen igan igen, det var tredje gangen samma dag. 
Vad jag iaf vill fa ut av detta ar att skillnaden mellan mitt liv forr i Sverige och nu ar enorm!!! har sex andra barn i huset. behover jag saga mer!?! ;)

Nu har jag varit med chiristopher och atit pa en fast food italien restaurant och atit med hans mormor som sedan tog med mig hem hitt och hamtade macy, carly och jake, de akte sedan hem till henne.
Sherry och Darrian har akt soder ut i Mississippi med husvagnen for lite "vuxentid" sedan har michaela och chrisopher mamma och pappa helg denna helg. sa Michaela har akt med sin mamma till sen mormor i Nashville och Chirstopher ar i Hornando hos sin pappa. Flavia akte efter skolan till en kompis som hade kalas sa hon sover over dar!

Var det nagon som la marke till nagot??
-joo, alla ar borta och jag ar ensam hemma, trodde aldrig att det skulle handa i en familj med nio stycken i!

jag klaggar iaf inte, har kollat lite pa tv, fixat pa bloggen med den nya mappen dar jag har tankt att lagga in information om allt har, sa kolla in 'Mitt ar" langst till vanster, forsta inlagget ligger inne!

Nu ska jag ga till sangs i detta toma hus och regnet vraker ner!! :)
God natt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: