OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

221110

Kategori: Sweden

Måndag, tillbaka till skolan för två dagar innan man går på thanksgiving break.
Först på Geografin fick vi tillbaka provet om Latin America och jag hade ett fel, vilket innebar 97%
resten av lektionen fick vi kolla pa Planet earth.

Under Speech så redovisade vi våra tal, fast alla hann inte och jag var en av dem! så jag får vänta tills imorgon!
På Yearbook så hade vi fått två nya datorer så vi installerade dem och sen sa skulle alla klassrum dekoreras under tredje block, så då gjorde vi det. Man börjar alltså med julen mycket tidigare här än i Sverige.
Det är inte alls någon julstämning och inge snö bara massa sol och fin väder! Men vi tar ändå jul"trädet" på torsdag.

Under sista lektionen när vi hade safety education så började vi med Cpr - hjärt o lungräddning, var väldigt lärorikt!

Kom hem vid fyra, åt middag som sherry hade lagat, det var pasta penne med kyckling och ost över som sedan vart i ugnen, var jätte gott!
Men på onsdag ska jag laga mat, ungspannkaka! Så nu väntar jag bara på att morfar ska skicka över mormors super duper recept!!

Resten av kvällen har jag pluggat på Usa's alla 50 stater som jag har prov på imorgon!
Så lycka mig till! ;)

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    Lycka dig till:) de går säkert bra.

    2010-11-23 | 07:14:42

Kommentera inlägget här: