OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

231110 - Christopher 18 år.

Kategori: Sweden

Imorse så hade jag mitt state test, alla stater i usa skulle fram och med rätt stavning.
tror att jag fick fram alla, hade lite problem med massachusetts där ett tag, men sen så kom det ;)
Så nu kan man alla Usas 50 stater på mina fem fingrar! :D

På speech så hade vi redovisning av våra försäljningstal, som jag hade om Sverige.
Det gick jätte bra och alla blev imponerad av hur vacker det var osv. hade stocholm, wästkusten och Åre som mina tre selling points! Sen hade vi en del i talet som var frågestund, där de skulle fråga om min vara. Så de började med frågor om resan och slutade med alla dessa konstiga frågor som, vilken sida vägen vi kör, skolsystemet, snön, om jag hade sett gräs i sverige och då hade jag ändå visat bilder från wästkusten liksom!?!
Men min professor sa att han var imponerad, så det var bra!! :)

På yearbook hände det inte så mycket, vi fixade med all julpyntning och sen "firade" vi att vi har kommit till första deadline. 
Under Lunchen kom den andra skoltidningen ut denna semester, i den så står det typ om sånt som står i en skoltidning. Det är en klass/klub som är varje dag i 3rd block. De är ca. 10 elever som sätter ihop tre skoltidningar per semester=svensk termin.

På Safety education hade vi prov på CPR, hjärt och lungräddnig. Jag kammade hem ett 98, -2 för att jag tof pulsen för långt ner på halsen.  Vi utförde hjärt och lungräddningen på en "röda korset" docka. så det var lite kul. 

När vi sluade idag var det sista dagen i skolan denna vecka för nu har vi thanksgiving break i tre dagar. Så det är skönt och när vi kommer tillbaka nästa vecka är det bara 2,5 vecka kvar till jullov!! ;D;D

Efter skolan så åkte vi till kyrkan på thanksgiving dinner och sedan åkte vi hem!!

Idag är det även Christophers födelsedag, hade fyller 18 år. Så han ska ha ett födelsedagsparty den 3 December och idag var han på middag med sin flickvänn!! Imorgon åker han till Florida, Orlando med sin morbrors famij, så det ska gå på Disney world! Avundsjuka är jag sjuk med just nu då!! :)

Michaela åkte även till sin mamma idag, hon ska spendera sitt lov med henne. 

Sherry sa även idag att hon ville att jag och flavia ska göra något svensk/italienskt maträtt till thanksgiving, men jag kommer inte riktigt på vad jag ska göra som även är svenskt och gått, kan ju inte direct göra ett laxfat så där och det ska typ vara midsommar mat. något tips??

Nu ska jag gå till säng och läsa klar mina 700 sidor i Harry Potter och den flamande bägaren. 

   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: