OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

241110 Thanksgiving break

Kategori: Sweden

Ledig idag efter som att vi har lov här i USA!
tog en härlig sovmorning och sedan efter frukost tog jag och flavia en promenad i den härliga solen, gick i t-shirt, shorts och flip flop och det är snart December! klagar jag? nepp!! 

Sen pratade jag med mamma och skrev ner massa svenska recept till imorgon.
Dett var ganska svårt att komma på något som jag kan göra bra och som är svensk, först tänker man ju på köttbullar, men det är ju vardagsmat här fast man äter ju inte det till pasta eller potatis på samma vis.

det slutade med Nubbesallad, vaniljvisp "cheescake" och ägghalvor med rom och majonäs i. sen lite pepparkakor med mögelost mellan till minglet ;)
Resten av dagen gick åt till att översätta alla olika ingredienser. Pratade sedan lite med morfar och fick lite tips till matlagningen osv.

Vid fem så åkte vi till Hunan och åt middag, det är en kina restaurang som är amerikanskad med matkulturen här, sen så är det buffé så man äter hur mycket som hellst och sedan är det fri dessert med, så nu kommer man vara mätt lagomt tills imorgon då man ska äta all thanksgiving mat. 
Efter Hunan var vi till Kroger, som är en mataffär och är typ dubbelt så stor som Ica maxi och det är fler kassor än vad jag kan räkna till! så i fixade allt mat tills imorgon och det tror jag att resten av southaven gjorde med, det var folk över allt!
Var även lite svårt för mig att hitta allt, sprang fram och tillbaka, skulle ha creme fraich med det fanns ju inte så klar, så det blev gräddfil ist till nubbesalladen, men tror det blir okej ändå.

När vi kom hem så började jag och carly med det vi ska fixa, hon gjorde sweet tea och jag gjorde nubbesalladen och cheescaken, och det gick bra. Sherry och darrian var iväg och köpte stövlar sa dom men de var iväg och köpte julklappar, så det är jul plannering igång här med.

Nu inatt ska det bli 26 Fahrenheit vilket är -3 så nu eldar de som vi gör när det är typ -35 hemma. kommer koka sönder när jag ska sova tror jag ;)

Ska sova nu för imorgon är det ett tv program vi ska kolla på klockan nio, det är typ som kalle ankas jul klockan tre i sverige, det är har iaf samma betydelse för dem som oss ;)

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    have a nice thanksgiving today!

    2010-11-25 | 06:51:26

Kommentera inlägget här: