OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

251110 - Thanksgiving

Kategori: Sweden

Igår natt kom vi från köket vid halv ett, höll på och donade med allt möjligt för idag.

klev upp idag vid halv nio och duschade, sen så kollade vi på Macys thanksgiving day parade som är en parad i New york och det är en jätte stor del av thanksgiving här att man kollar på det under morgonen, det ar allt från musik kårer med cheerleading till olika artister som var med och uppträde. Det var häftigt och höll på i typ på två timmar. 
Sedan fixade vi med allt inför lunchen och det var jätte mycket mat. Sedan pratade jag med mamma och pappa, det slutade med att sherry pratade med mamma och pappa, var kul att kolla på. men de gjorde ett jätte bra jobb och sherry tyckte att de pratade bra med, så det var kul ;)

Vid ett så kom sherrys mamma och mormor, hennes moster med man och så våran familj. var kul att träffa lite släkt, samtalsämnet vid bordet blev ju min mat och europa. äggen var favoriterna, sedan nubbesalladen tyckte det var god, men den är mycket bättre när man har creme fraich och inte gräddfil, men jag sa till sherry att om hon gillade detta så kommer hon älska maten när hon kommer till sverige. Sedan pepparkakorna med mögelost tyckte de inte så mycket om, det gillar inte alls pepparkakor här och de gjorde det ju inte bättre med mögelosten ;) så jag åt upp alla ;) 
resten av maten på bordet var turkey/kalkon som var som våran julskinka, sedan var det massa andra konstiga amerikanska rätter, var väll okej. 

När vi hade gjort samma misstag som alltid genom att ätit allt för fort så var hur mätt som hellst och då var det dags för dessert bordet, var jätte mycket olika saker på det. flavia hade även gjort en äppelkaka och jag en vaniljvisp glass tårta med mnm och hallon i. så efter det var vi ännu mer mätta! :)

Nu har vi röjt upp allt, gästerna har åkt hem och jag sovit lite. Har nu visat sherry ett bildspel från sverige med enånger, min familj, hem, åre, sverge, stockholm och hela detta. så Nu vet hon allt om sverige! ;) 

Idag har vi även haft dåligt väder här, har vart orkan väder med regn och blåst, så det var tänkt att vi skulle åka till tree farm och köpa julgran, men pga vädret så blev det inget av det. 
Nu ska sherry åka och jobba natt och jag ska förbereda mig för att ev. åka på black friday inatt om vädret tillåter. 
Black friday är som tokrea inför jul, affärena öppnar fem i natt/morgon och folk började tälta där i måndags, sjukt! 
Så om vi åker så kommer vi ditt vid ett - två inatt och köar fram fem i morgon då de öppnar dörrarna och folk blir helt vild!! ;)

Detta var min bästa thanksgiving någonsin!!
 






















Det där var lite bilder från Mays thanksgiving day parade in New york.



Detta gjorde jag ;)


jag stod ju även för dukningen såklart ;)


Sen laddade vi upp med alla mat....


The turkey


Jag, Sherry och flavia ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: