OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

011010, 021010, 031010

Kategori: Sweden

Sorry för sån dåligt uppdatering under helgen, men har vart i nashville ;)
Så här kommer min helg;


Fredag
Skolan som vanligt och när jag kom hem så pratade jag med mamma och pappa på skype som precis hade kommit hem från kreta ;)

Efter det så åt vi pizza, som självklart levererades till våran dörr och här så får man inte en egen pizza utan man beställer typ 6 olika pizzor och så äter man från den man vill ha, så vi som är nio i familjen delar på 6 pizzor ;)
Vis sex så packade vi husvagnen och rullade mot Nashville, som är Tennessee’s huvudstad och countryns hemland typ.
Så efter fyra timmars bilåkning så var vi framme vid campingen i nashville och jag som tyckte våran husvagn var stor som är 12 meter med två slide men på den här campingen så var vi liten!    95% av alla som var där hade stora bussar typ som den som är med i extreme home makeover.

Så det var riktigt häftiga bussar och husbilar där!!


Lördag;
Vaknade vid sju av hunden sitter och typ skäller och macy kollar på tv medans sherry lagade frukost så då var det bara att kliva upp trots att var lördag ;) åt hamburgare utan bröd med bacon ;)

På lördagen så skulle vi först åkte till ett jätte stort shoppingcenter utanför Nashville som hade alla affärer, allt från rainforest café till American eagle. Vi viste innan att det var en stor översvämning i Nashville i april och det var 1,5 meter vatten inne i affärerna så man hade stängt för renovering men vi innan vi åkte så hade sherry kollat upp att det var öppet. Men när vi kom ditt så ser vi att parkeringarna är avstängda och att de fortfarande håller på att renovera, så det var endast en affär som hade öppnat och det var en vildmarksbutik, så det var tråkigt! men vi gick runt inne i vildmarksbutiken och kollade, jag köpte en north face tröja med ;)

Sen åkte vi till en butik med massa souvenirer från nashville och country såklart ;)
Åt sen lunch på mc donalds och det  var första gången sen jag kom till usa ;)
jag tog en angus hamburagre som tydligen innehåller 790 kalorier, familjen tyckte det var onyttigt med så många kalorier.
- Kalorier?? sa jag och kollade på dom!
- Jaa, Vet du inte hur det är med kalorier, du som är från europa och är nyttig ska väll veta vad det är?"

Tyvärr sa jag och då var kalorier samtalsämnet under den lunchen. Visade sig att deras syn på mat var att om ljus bröd innehåller få kalorier så är det nyttigt och om hemlagad mat hade mer kalorier än om man åt något färdigt från frysen, så är den frysta maten nyttigare! Hur kan det stämma??  
Vid två så åkte vi till vanderbilt university och deras fotbolls station där christophers skola (SBEC) deltog i en musik tävlig med deras marching band, så vi kollade på det fram till fyra ;)

Åkte sen tillbaka till husvagnen där darrian och jake var kvar under dagen, åt middag där och spelade tennis med jake ;) till middag var det återigen hamburgare ;)
Vid nio så åkte vi tillbaka in till nashville och kollade på prisutdelningen av dagens tävling. Sbec kom inte på prispallen men fick första plats på trummorna, och chris är med i trummorna .
Åkte sen hem och då var det 60 Fahrenheits / 15 Celsius ute och jag hade en tunn tröja medans alla andra gick runt i tjocka vinterjackor,  de tyckte det var kallt och då tänkte jag bara på åre när det var  -37, det var kallt!!


Söndag;
Sista dagen i Nashville spenderade vi på tennessee nationalpark med massa historia om tennessee och deras country musik, var riktigt intressant!

Efter det så gick vi frukt marknad och kollade lite. Efter att ha gått runt mellan alla skyskrapor inne i nashville åkte vi till en annan mall än den som var stängd, denna mall var dock inte lika stor men hade de vanligaste märkesaffärerna  som finns här ;)
kläder här är inte lika dyrt som i Sverige i samma klass då, Var in i en quiksilver butik där samma kläder i sverige var minns 150 kronor dyrare!  Inget jag klagar över direkt då jag får mer värde för pengarna :D
så det blev lite handling där av den amerikanska stilen.

Innan vi åkte tillbaka till husvagnen så stannade vi på McDonald’s och hämtade upp lite burgare ;)

Vid fyra så hade vi packat ihop allt och kopplat vagnen och började den fyra timmar resan tillbaka till Mississippi. Efter 15 minuter så hade hela bilen somnat utom darrian som körde och jag kan ju inte sova i en bil så jag började räkna alla volvo bilar och lastbilar som vi mötte. Under en timme längs med interstate 56 så mötte vi 56 volvo och de flesta var lastbilar, sen så ser man alltid volvo bilar när man är inne i städer.

Efter två timmar stannade vi en gas station och tankade, sen så var vi in på McDonald’s och köpte lite middag som vi åt i bilen ;D

Kom hem vid nio, då blev det duschen och sen sängen!


Här kommer även lite bilder från Nashville ;)

Våran nya trailer som vi hade med till Nashville!


fyra sängar bak, tre i mitten, och en dubbelsäng fram ;)


Nashville från Vanderbilt University stadium ;)


SBEC, Southern Baptist Education Center


Oxford High school


Christopher Norris


Tennessee nationalpark.


Var en stolpe efter typ varje årtioende! sen så stog det massa historia längst med stenmuren....


..bla så stog den vid 1850talet detta ;)


tre av mina värdsystrar, Michaela, Carly, Flavia och jag ;)


Nashville Downtown.



har även insett under tiden i här i USA att jag faktiskt har väldigt bra föräldrar och jag är stolt över dem!!

Kommentarer

  • mam o pap säger:

    Tack:)



    Ni ser ut att haft en intensiv helg, med

    många hamburgare;)

    2010-10-05 | 06:51:57
  • gunilla säger:

    ber om ursäkt att jagvarit så ohyggligt dålig på att läsa din blogg ska bli bättre nu.

    Du verkar ha det bra där borta i staterna,,

    Och Åre finns ju kvar och väntar på dej nästa år...

    Ha det så bra och sköt om dej

    2010-10-05 | 08:37:12
  • Albin säger:

    lungt, jaa det blev en hel del hamburgare! ;)



    roligt att du laser bloggen gunilla, hope u enjoy it ;) har ar det bara bra och jag trivs.

    saknar are i bland, men kommer snart tillbaka

    ha det bra!

    2010-10-05 | 20:24:45

Kommentera inlägget här: