OneYearAbroad

091010 - 101010 Arkansa.

Kategori: Sweden

Lördag

Klev upp vid åtta, åt frukost som sherry lagat, var amerikanska prinskorvar, stekt potatis och äggröra med bacon!
Det var även en annan familj som var med oss, kyrkvänner till familjen och dom hade tre killar, 5, 7, 11 år gammal.  Så vi hängde runt vid husvagnen och spelade tennis.

Runt tolv så åkte vi till några grottor i Arkansa, vi var ca.20 stycken i grupp med en guide, började med att åka ner 200 feet/60 meter i en hiss, sen kom vi ut i ett bergrum  där det var väldigt kallt där med. Sen gick vi i en tunnel och kom sen fram i en stor stor grotta, och inne där så var det jätte mycket kostiga stenar och olika former, sen var det vatten som droppade från taket som var typ 30 meter upp! Gick sen där runt och guiden förklarade hur allt kom till och hur det utvecklas med vatten under en mycket lång tid osv. var riktigt intressant att kolla på allt och höra om det!

När vi hade sett det första rummet så gick vi in i en konstgjord tunnel som tog oss till ett annat rum där det var fladdermöss. Efter 1,5 timme inne i ett hålrum inuti ett berg så gick vi i en ny tunnel som tog oss rakt ut på berget där en buss tog oss tillbaka till centret där vi började.

När vi kom hem så åt vi middag, hamburgare var det på menyn så klart ;)
Under kvällen så grillade vi marshmallows och hade trevligt.

Söndag

Efter samma amerikanska frukost som igår så gick vi ner till en flod som låg nedanför våran camping och där så paddlade vi kanot med alla och det var hur varmt som helst! Underbart!

Vid två så packade vi ihop lägret och började åka hem, men efter två timmar så börjar bilen att typ hoppa fram, så vi svänger av interstat och in på en parkering till ett krematorium där vi stannade i två timmar medans darrian och den andra pappan försökte fixa våran bil, slutade med att det var nått fel på bensinfiltret.

Kom hem vid nio och då packade vi in allt och sen gick jag till säng

Här kommer lite bilder från lördagen då vi var in i grottorna.

I detta berg var vi inne i.

och inne där såg vi allt detta.....

lite stödbilder från google här på slutetet ;)

Arkansa river, var precis brevid våran camping ;)