OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

111010 - fall break

Kategori: Sweden

Fall break idag och imorgon, fall break är som höstlov i Sverige fast endast två dagar.
Fall break är mellan termin ett och två, så på onsdag börjar jag termin två av fyra!

Sov fram till tio, åt mina två toast och mjölk med flingor till frukost.
Alla barn var hemma utom flavia som är i chicago på ef trip, jag valde att stanna hemma från den! Vilket jag ännu inte ångrar, får se hur det blir när hon kommer hem!! ;)

Bloggade sen efter hela helgen och la upp alla bilder, kollade även på dom själv nyss och bilderna var ju långt ifrån bra från hur det var i verkligheten! kan ännu inte sluta tänka på hur häftigt det var inne i grottorna.
Pratade sen med morfar på skype och sen med mamma en snabbis innan vi skulle äta lunch.

Till lunch var det såklart pizza. Pizzorna här är ju mycket bättre än dom i sverige tycker jag, det är mer matigare och tjockare såklart, sen så är de mycket godare!! ;

Efter det så gick jag ut i den underbara solen som vi har här, var väldigt het men det fläktade också så det var skönt!
Sen så tog jag tag i min överfyllda tvättkorg och tvättade upp allt!
Kan ju även tillägga att det tvättas ungefär 1 tvättmaskin varje dag här, inte riktigt vad jag är van vid :P sen så körs ju även diskmaskinen varje dag, ibland två gånger per dag med ;)

Vid två kom sherry hem och lika snabbt var hon borta, hon tog även med alla barna på gymnastikträning.  Så då spelade jag och christopher ett bil spel på hans xbox.

Vid sex så åt vi tacos, var ganska likt den svenska versionen av tacos, var dock inge majs eller crème French utan böner till såklart, det är böner till nästan allt här ;)

Nu har jag chirstopher åkt runt lite i hans truck, var bla. På wal mart som typ är öb, dollar, ica maxi och ikea i en affär, allt finns där och billigt är det! Så varje gång alla i familjen ska ha något nått så åker man på wal mart för där finns ALLT. Tom bilar har dom!
Jag och christopher kollar mest runt, jag köpte strumpor och ett nytt telefonkort.
Efter wal mart så åkte vi till steak n’ shake och köpte oss en varsin milkshake som självklart är jätte stor (så stor att man orkar bara halva, så resten av dem står i frysen ;) och sen så är den ju billig med, 18 kronor för en stor och god shake!

Imorgon blir det åter en dag ledigt dock bara jag och Michaela är hemma då de andra barna som går på en privat skola börjar skolan, de var ledig i fredags med.

peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: