OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

181010

Kategori: Sweden

Klev upp vid sju, duschade och åt frukost. Kvart i åtta så åkte vi till skolan.

Först hade jag geografi, pratade om USA och alla dess delar. Sen när det var det tio minuter kvar på lektionen så fick vi sluta tidigare för att gå till homeroom där vi skulle få vårt betyg från termin 1 samt en brev från rektorn till föräldrarna.

Mina betyg var;
Teater 100% A
Idrott 100% A
Yearbook 100% A
Keyboarding 94% A

Så det var ju helt okej med dom betygen, anledningen till 94% på keyboard skulle jag vilja skylla på att svenska är mitt modersmål och inte engelska, så det satt ju en del käppar i hjulet.

Andra lektionen var Speaking och  då pratade vi om olika kommunikationsvägar osv. även under denna lektion så fick jag en crush (sv. krossa)  Man kan under lunchen gå fram till några från skolans teater grupp som sitter och säljer drickor typ, alltså för tio dollar så säger man att man vill skicka en dricka till nån, typ mig.
Och drickan heter crush men har inget med krossa att göra utan det är typ om man gillar nån eller har en bra vän som man vill frambringa typ. Och allt är anonymt vilket gör det hela lite roligare. Så idag under 2nd block så sa läraren ”dagens crush går till… mig och en kille till.   Så det var lite kul ;)
Hade sen yearbook och safety education där vi pratade om tornado.

Kom hem vid fyra, fikade flingor med mjölk.
Pluggade sen fram till sex, hade läxa för första gången sen femma kanske. Läxa i geografi och speaking, sen så har jag test/prov imorgon i safety education.

Åt sen middag, spagetti med tomatssås och ost över som sen vart i ugnen, var gott! ;)
Nu ikväll har jag och flavia gjort pannkakor till lunch imorgon och jag har kollat på alla 40 bilder mamma och pappa har skickat på all renovering hemifrån :D har jag inte underbara föräldrar så säg! ;)


Min crush idag from a chipmunk

Kommentarer


Kommentera inlägget här: