OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

191010 - 2 manader

Kategori: Sweden

sorry for ingen bloggnig igar, men glomde helt och hallet bort det!
sa det kommer har ist.

idag ar det min tva manaders dag i USA och det kanns underbart!!!! :D:D

under forsta lektionen sa hade en en "drill" som betyder borr pa svenska men i detta fall sa var det en ovning, dar vi trandade hur man ska agera om det kommer in nan pa skolan som skada nagon eller orsaka panik typ.
sa da tranade hela skolan pa ett i varje klassrum; lasa dorren, slacka lyset, alla elever gomma sig i hornet sa klassrumet ser tomt ut, persiennerna ska oppnas sa att polisen som isf ska vara runt skolan skall kunna se in i skolan osv. sen ska vi elverna vara tysta och inte gripas av panik medans lararen ska ha en reflexvast sa att polisen ser vem som ar lararen lr natt sant.

efter att vi suttit i hornet sa sa de i hogtalarna att det var over och att vi kunnde aterga till normal skolundervisning.

pa speaking gick vi igenom olika kommunicationer och vad som hander om man inte kommunicerar och nar man inte ska prata osv.

sista lektionen sa hade vi prov i safety education om tornado och gryma jag gjorde ju sa klart 100 pa det, kanske ska tillagga att det var 16 fragor med 1 x 2 svarsalternativ ;)

nar vi kom hem sa tvattade jag och sen pluggade jag igen infor world geoagrafi prov pa torsdag samt gjorde en laxa i speaking!

vid sex sa at vi middag, kycklinggratang med ris och svamp i ;) sen akte sherry, macy, carly och michaela till hornando, en stad 15 min bort. dar de hade piano- och gymnastiktraning som de aker pa varje tisdag.
sa jag och flavia gick pa en promenad och precis nar vi kom hem sa borjade det regna och det har typ inte regnat har pa jatte lange sa det ar valdigt torrt ute, sa det var skont att det kom lite svalkande!

under kvallen sa tog jag mig tid och ladda upp lite mer bilder pa facebook.
gick och la mig vid tio ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: