OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

221010

Kategori: Sweden

FREDAG, underbart med fredag! Och denna helg kommer bli awesome känner jag! ;)

Skolan hela dagen, fick tillbaka mitt prov från igår, hade 78% vilket jag tycket var helt okej, men det var det ju
inte enligt lärare. Hade 11 fel, varav 7 hade jag blandat ihop och resten kunde jag helt enkelt inte. Så detta C drog ner mitt betyg från 100 till 93 som fortfarande är ett A så jag är känner mig nöjd ändå, jag är ju faktiskt inte i Sverige längre! ;)

Allt man gör här i skolan lämnar man in till läraren efter typ avsnitt eller uppgift osv. så allt betygssätts och läggs in på ett program som man sen går in och ser sitt betyg på, vilket jag tycker är jätte bra när hela betygsbedömningen är i procent! Så nu idag så såg jag hur ett mindre bra resultat drog ner mitt betyg och förhoppningsvis sen så kan jag se hur det byggs upp osv. så det är bra!

Hade speech där vi går igenom olika kommunikationer, hur man pratar osv. Vi hade även ett litet mini speech där vi pratade berättade om våran sommar.
Sen var det yearbook och safety education.

Kom hem vid fyra, darrian hade kommit hem från sitt jobb, han jobbar borta på veckorna.
Eftersom att det är fredag så var det ju självklart pizza till middag som levererades hem till oss ;)
Efter att vi åt så åkte sherry till sitt extra jobb, hon jobbar en natt i veckan på ett bb inne i memphis.

Jag och barnen gick ut och spelade tennis, måste ju börja träna tills på torsdag då vi har ”try out” till skolans tennis team ;) Vädret har nu äntligen börjar blivit mer svalkande, jag går ju fortfarande i shorts och tshirt, men det är inte like varmt som det var i början och det är skönt.
Tog då en joggingtur runt i vårat område, nästan så att jag tappade bort mig. Men kom till en återvändsgränds så då vände jag och hittade tillbaka ;)

Tog en dusch när jag kom hem och halv sju så åkte jag och flavia till ”min” skola där vi träffade några kompisar och sen så kollade vi på amerikansk fotboll hela kvällen!
Men eftersom att våran skola har ett sånt dåligt lag så förlorade vi såklart, men även att alla vet att de är dålig och inte har vunnit en match de senaste åren så tror alla att de ska vinna, för varje dag när det ska vara en match på kvällen så är det som att hela skolan hoppar runt av glädje och lycka över deras heliga fotbolls lag! Otroligt stark skolspirit !!!

Imorgon blir det att fixa halloween kläder inför ef’s halloween party på söndag och "trick or treat" nästa helg :D

Kommentarer

  • grannen klara säger:

    Hej Albin,

    hur mår du? jag hoppas du mår bra. I går var det pub kväll så vi hadde barn vakten Frida Borin det var kul men kanske lite tråkit för vi kolla på film hela tiden, men man ska ju inte klaga! din mamma Lena har visat dinn blogg så jag kan hålla koll på vad du gör för kul.

    /Klara

    2010-10-24 | 14:45:22
  • Albin säger:

    Hej Klara!

    Vad kul att du läser bloggen ;)

    jag mår bara bra men saknar mina tre busfrön till grannar ;) hoppas allt går bra i skolan och nu får snö snart. Hälsa familjen ;)

    Kram Albin

    2010-10-24 | 16:38:44

Kommentera inlägget här: