OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

261010

Kategori: Sweden

Hela natten inatt så var det storm, nästan en tornado!

Så imorse när vi vaknade så hade båda soptunnorna vällt, så det var sopor över hela vägen och tomten, sen hade alla saker så klart blåst omkull, stolar och massa andra saker var över allt. I poolen så såg man inte vattnet, var löv kvistar mm.

Åkte hem ifrån 7 med sherry och jake, först åkte vi till en doktor som skulle skriva ut medicin till jake, sen så åkte vi runt till olika matbutiker eftersom apoteken ligger i matbutikerna. Men inget apotek hade öppnat, de öppnade 8 åtta. Så vi stod i bilköer och åkte till Sonic typ Mc donalds där sherry beställde frukost till henne. Sen när klockan 8 åkte vi och hämtade hans medicin och sen med han till hans skola eftersom att han hade ett prov första lektionen och hans skola var närmast, så vi han precis fram till kvart över då han började och sen åkte vi igenom hela Southaven tillbaka till min skola och jag började 08.25. När jag var två steg inne i klassrummet så ringer klockan och vi började.

Vid slutet av första lektionen så sa rektorn att det var ”tornado watch” över DeSoto County (min kommun typ) tornado watch är att man eventuellt väntar en tornado men inte säkert och när osv.
Så då hade vi en tornado drill och övade på att sätta oss i säkerhet vilket är i korridorerna längst med väggarna. Sen efter 15 minuter var det över och vi fick gå tillbaka till klass.

Under andra lektionen så sa de att vi hade klarat oss från tornado och att den hade träffat Hornando. Ett stad 15 min bort, men att det hade ej blivit allvarliga skador. Så det var tur!
Under hela dagen så regnade det och blåste på som vanligt ;)

Kom hem vid fyra och då åt vi middag, rostbiff med kokta grönsaker och potatis och massa sås såklart, sen så äter vi ”biskvier” till allt, det är typ små runda brödbitar och de är underbart goda!!

Efter det så har jag städat upp i poolen medans de andra plockat sopor, och allt annat.
Nu har jag läst ut andra Harry Potter boken och ska sova strax!!    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: