OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

271010 The hill day & 10 veckor!

Kategori: Sweden

Hej alla, soppmannen här!! ;)

The hill day idag vilket betyder att man passerar kullen och veckan är på väg att ta slut typ.
Idag är det även min 10 veckors dag, har varit här i tio veckor av 40!!

Självklart känns det ”skönt” att ¼ är gjort men missförstå mig rätt! Jag trivs jätte bra och har det jätte kul här, verkligen hur bra som helst. men vist längtar jag efter Sverige och dess normer. Fast inte så att jag har hemlängtan utan bara allmänt.

Idag var det som vanligt, på geografin gick vi igenom inför provet imorgon på jordens växlighet och dess form.  Sen på speech så började vi förbereda inför vårat tal på fredag, jag ska prata om våran kronprinsessa och hur det blev så vet jag inte riktigt men iaf.

På yearbook så fotade vi runt på alla sophomore 9.or alltså.

Efter lunch så hade jag safety education där vi har börjat med hunter safety där vi just nu då får lära oss om vapen osv. idag kom våran polis in och pratade. (vi har en polis som hela dagarna går runt inne på skolan och kollar osv.

Slutade kvart i fyra och då hade det slutat regnat efter typ fem dagars regn och storm väder.
Och vad är det man säger? Efter regn så kommer solsken! Och det stämde verkligen idag!
I typ en vecka nu har jag trott att sommaren här är slut men idag när det var vindstilla, 27 grader ute och stekande sol men efter som att våran pool är ur funktion efter allt stormväder så det blev inget bad idag.  Vid sex åkte vi till kyrkan och åt hamburgare och sen spelade vi pingis och fem minuter i slutet så bad vi till gud osv. 

Nu ska jag pluggar inför imorgon och sen börja läs tredje potter boken! ;)    

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Det är bra att du har lite hemlängtan ändå så att du kommer tillbaka till oss ;.)

    2010-10-30 | 22:10:51
  • Albin säger:

    självklart kommer jag hem (iaf vad mamma tror)

    2010-10-31 | 21:17:32

Kommentera inlägget här: