OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

300910

Kategori: Sweden

Torsdag idag, känns som att det vart fredag.
är dock en dag kvar innan det blir helg och vi åker till Nashville ;)

Idag under 4th block, så kom det in en senior elev med en namnskylt som det står ”Office Asisstent” vilket man blir om man har ett tomt block över, då får man vara hjälpare till kontoret och göra bland annat, om en förälder vill hämta sitt barn innan den har slutat, så går de till kontoret och ”front desk” säger att man ska check ut sitt barn, då i sin tur går en office A. till den salen man är i och ger en lapp som är ifylld av en i front desk och ger tillstånd till eleven att lämna klassen, gå i korridoren och bryta campus vilket innebär att man lämnar skolan.

Campus är som en regel, nästan lag typ har man close campus vilken våran skola har, då får inte vi elever lämna skolan under skoltid och gör man det så är det inte trevligt konsekvenser!!
Sen ibland när en office A kommer så kan det innebära att de kommer med en slip vilket inte är like trevligt, en slip innebär att man måste gå till en av rektorns Asisstenter och det är även dom som går runt på 6minuters rasterna och skriker i megafoner att man ska ta in tröjan, inte stanna upp osv.

Iaf fall då så kom det in en office A idag under 4th block och säger Albin Ullmark, dock så reagerade ingen inte ens jag, så då gick hon fram till våran lärare Miss. Spears så hon får läsa upp den och då kollar hon på mig och säger Mr. Ullmark, it’s your turn today!
Tog ju ett tag att lära lärare och kompisar säga mitt namn så när nytt folk säger det så är det ibland väldigt otydligt att inte ens jag känner igen det, vilket det var idag.
Så jag tar min slip där det står ifyllt Mr. Ullmark och sen att jag ska infinna mig hos Mr. Orr omgående. Så jag går till våran front desk där en tant visar mig in igenom deras kontor och fram till Mr. Orr’s rum där jag får vänta utanför på en stol.
Medans jag satt utanför så var dörren öppen och det var en annan student där inne så jag hör allt de säger. Orr hade en väldigt bister och bestämd röst och säger högt till elever, "vet din mamma och pappa om att du använder ett sånt språk, pratar du till dom på detta vis med?"
Sen så fortsätter han att skälla på eleven och det slutar med att hon fick 1000 ords Assignment på barnauppfostring ;) kul!Så medans jag sitter där och nästan pinkar på mig försöker komma på vad jag kan ha gjort fel, slutade med att jag inte kom på något dumt eller sagt något olämpligt, så när den andra studenten kommer ut alldeles röd i ansiktet och Orr säger Ullmark med en stort drag av amerikanska. Så jag går in och han säger att jag ska sitta ner. Han satt på andra sidan av skrivbordet med sitt dystra ansikte och stora mage så säger man med sin arga röst, "varför lämnade du din bricka på lunchen idag?"

Ni skulle bara veta vilken böld som lossnade inom mig och undertiden min hyper nervös andnig går till norma så förklarar jag att jag har mat hemifrån och inte äter skolmaten.
Då frågar han vilken lunch jag har, jag svarar och då säger han, "kom med mig ut och visa vart du sitter."
Vi går ut till våran cafeteria och jag visar vart jag sitter,
Okej, säger orr. "sitter det några fler utbytesstudenter vid detta bord."
Jaa, säger jag visar vart.
Förstår, så du vet inte vem som sitter här, frågar orr och pekar lite längre bort.
Nej, svarar jag.
"Tack, då kan du gå tillbaka till klass" 

Jag viste ända från början när jag satt mig ner inne på hans kontor och han nämnde brickan att det gällde den brickan som var kvar från lunchen och att jag hade rent mjöl i påsen 

Efter skolan så gick jag och flavia till en frisersalong, var dags för mig att bli klippt.
Så jag blev klippt, insåg hur grymt det är att bli klippt av mamma, enklare, bättre och framförallt billigare!!
Efter det kom sherry och hämtade oss och vi åkte hem på middag, åt spagettiröra med salsa och nå korv, var gott!

Sen dess så har jag packat inför nashville och kollat lite på tv.


Ps. Nån som kan tänkta sig att göra en ny head och design till min blogg???
som ni ser så är i stort behov av nån!! ;) Ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: