OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

24 April, Påskdagen

Kategori: Sweden

klev upp vid åtta och pratade med Mormor, mamma och pappa.
Familjen åkte till kyrkan för påskfirande med påskmat frukost.

Efter någon timmes prat på skype åt jag frukost med flavia innan jag gick ut på en liten löprunda med bad i poolen efter. Flavia spelade waterpolo med nya bollen vi hade köpt på walmart. solades lite med, men det var segt för solen ville inte riktigt komma fram igen alla moln. 

När familjen kom hem så blev jag fotograf då det årliga påskkortet skulle tas, Vi åt sedan Påsklunch.
det var bar-b-que BBQ, tacos chip med ostsås och sedan olike böner till, gott gott var det!

vi åkte sedan hem till sherrys bästa väns föräldrar som bor på en farm, när vi kom fram var hela deras familj där och vi hade äggjakt, det var 200 plastägg gömde i deras trädgård och alla barn sprang runt och letade ägg. Macy fick 65 stycken medans jag fick 7?? efter att kimberly hade kommit ut iklädd i en påskhare och gör allt för att muntra upp stämningen. Vi åkte hem till oss sedan för att bada, solen hade nu kommit igenom och det var 28 grader.
Prata på skype sedan med familjen som skulle gå tills säng, 7 timmars tidsskillnad.

Vi badade på fram till sex efter massor av vattenlekar med ett par liter vatten i öronen.
Till middag åt vi resten av lunch ute på terrassen, härliga sommarkvällar. 

Nu har jag pluggat inför ett sociology prov imorgon om jag går till skolan dvs, lika bra att vara förbered iaf. 


Sherry, Christopher, Jake, Macy-lin och Carly




BBQ pågång


Jordgubbar med grädde till efterrätt. 

 
Macy var redo att börja leta ägg....



...medans jag träffade påskharen kimberly.







 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: