OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

180211 - 6 månader!

Kategori: Sweden

Den 18 augusti lämnade jag sverige och nu har det gått 6 månader av tio, det har gått jätte snabbt och roligt har det vart!!

Psychology var som vanligt ganska lugnt. hade ett prov på family dynamics från denna vecka då vi jobbat med hälsa, flytta hem ifrån i tidig ålder samt nyttig matlagning, så det borde gå ganska bra tycker jag!
På Us government jobbade vi hem en tidsaxel inom nån del av den amerikanska regeringen!!

efter lunch hade vi prov hela lektionen under engelskan, skrev först en essay och sen var det prov på alla literatur från denna vecka som vi har gått igenom, det gick väl inte lika enkelt på det som essay. 
Efter som att man har engelska efter årskurs (vilket de andra klasserna inte är) så alla juniors kör bil och är man car rider så slutar man 15 minuter tidigare, då väntar jag kvar i rummet med lärare som är jätte trevlig och är väldigt allmänbildad. Han heter Mr. cummings och är typ 30 år gammal och vet typ allt man tänka sig. 
Efter som att vi bor väldigt nära flygplatsen så är det många flygplan kommer och man hör dom väl, så idag när jag väntade på bussen och vi pratade om all rasism som vart i Usa då kommer ett flygplan och han säger att det är en 777 och att det är det största planet som finns. vanligtvis när en lärare säger något så håller man med, men mr. cummings är lite mer folkligt så jag säger att han har fel (vilket han hade!) och resten av tiden var han förvånad att nån viste mer än han om något så ovanligt ;) det var lite kul 

När kom hem gjorde jag mitt "open book quiz" ute i solen, så nu är det klart tills på måndag! Till middag åt vi kyckling med potatismos vilket är jätte gott!! resten av kvällen har jag och flavia suttit på mitt rum och pratat, pluggat och lyssnat på musik. Jag har även pratat med åre bor och kollat på en film nu innan jag ska sova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: