OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

270211 -Cheerleading competition

Kategori: Sweden

Klev upp som vanligt (nu mera) i tid och pratade med mamma och pappa i nån timma medans jag gjorde massa annat bra. Vid tolv kom familjen hem från kyrkan och då åt vi taco soppa till lunch med taco chips!!

Under eftermiddagen fixade jag med går dagens blogginlägg, det tar sån otroligt lång tid med alla bilder och tråkigt är det! hoppas det är värt det ;)

Vid tre åkte Sherry, carly, flavia och jag till vårat civic center som är en av våra idrottshallar i southaven, idag var det en cheerleading tävling där och då passade vi på att åka ditt. Det var bla. carlys team där som hon tävlade med förra året. Sedan var det många klasskompisar som var med och tävlade samt var å kollade.

Det var i fyra nivåer som cheerleading är uppdelad i, 1,2,3,4.
Vi kom precis till prisutdelning till nivå 1 och 2, det är typ bara 10 åringar och ner. Efter det så började nivå 3 i två timmar och sen nivå 4 som var i min ålder och upp, de var riktigt duktiga!!

Det var lag från Mississippi, Tennessee, Georgia, Arkansas mest och så var det nått lag från andra delstater med.
Southaven har två lag; Desoto Stars och Southaven Wildcats. De hade båda lag i nivå 3 och 4.
Alla var jätte duktigt och det var kul att se alla tävla, Cheerleading är en väldigt stor "sport/idrott" i Usa, så det var kul att ha varit på det.

Nu ikväll har jag försökt att göra alla läxor som jag skulle ha gjort ihelgen, tack o lov har jag bara ett prov imorgon!

Här kommer lite bilder från cheerleading tävlingen! Det är ganska dåliga bilder, men det får duga.


Prisutdelning nivå 1 och 2


Folk


DeSoto Stars


Southaven Wildcates


DeSoto Starsn, 4 Nivå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: