OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

030311 - Teacher Appreciation Day

Kategori: Sweden

Hade som vanligt några prov iskolan, i psychology, us gov't och family dynamics. Det gick bra på de flesta.
Idag var det teacher appreciation day, det är typ lärarnas dag. Så imorse spelade musikkåren i the commons, sen vann lärarna olika saker under hela dagen. Under luncherna sjöng våran skolkör, lärarna fick pizza till lunch samt en cupcake under fjärde block. Det var en lite annorlunda dag men mycket kul!

När jag kom hem vid fyra så åkte jag och flavia till en kompis från Desoto high, det var en kompis till flavia från när hon gick på min skola och eftersom de aldrig träffas nu så bjöd hon hem oss. Vi hade en choklad fontän med jordgubbar, bananer, chips, marchmallows och nått partybröd. Det var kul att göra något annat efter skolan än att åka hem och plugga.

Vi kom vid sju, då åt vi dominos pizza! Sen har jag gjort mina läxor och pluggat inför engelska och psychology vocab imorgon.
Den 23 mars ska vi även åka på en field trip från skolan ner till Oxford, Ms till University of Mississippi - ole miss
Det är min engleska lärares Ap klass (extra svår engelska för smarta elever) så de åker ner och ska kolla in deras campus och även se wiliam faultners hem. Han var en man som fick Nobel priset typ 1951 för literatur eller nått. Eftersom jag inte har AP engelska så åker inte min klass, men han bjöd mig eftersom jag är en sån otroligt trevlig elev i regular klass! ;)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: