OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

21 – 27 Mars

Kategori: Sweden

Min vecka!

Måndag
Kom hem från New york på morgonen, vädret var soligt och mycket skönare än I new york!

Flavia och jag fick skjuts hem av  Emily,  jag började packa upp medans jag pratade med Mamma på skype. Mormor  och morfar vill sedan också höra hur jag hade haft det ;)

Sov sedan tills Sherry kom hem med all barn, Chirstopher kom sedan hem med men denna gång med en ny bil. Han hade fått en röd ford av sin gammel mormor i students present.  Så på kvällen åkte vi runt i den och var till best buy.


 


Tisdag
Idag var det bara att kliva upp och gå till skolan! Åkte med Christopher eftersom att Sherry nu har börjat på ett nytt jobb och åker sju varje morgon. Så Christopher lämnade av mig och jag började med mina nya klasser. Har nu;
-Mississippi studies, som är mycket historian om Mississippi.
-Computer application, det är typ som data 1 hemma i sverige, vi lär oss om olika windows program osv.
-Sociology, läran om hjärnan typ. Det är samma lärare som jag hade Psychology med, vilket är bra!
-Engelska,steg 3. Det är precis samma lektion jag hade innan lovet, eftersom att det är en semester klass och de andra endast är term/9 weeks classes.

Skolan gick jätte bra, lektionerna känns bara bra och jag känner på mig att det kommer bli en bra sista termin!

På kvällen gjorde jag och Christopher mat, grillad kyckling med nudlar och vårrullar!
Sedan var vi iväg och köpte en Ipad som Christopher ville ha.


Onsdag.
Skolan som vanligt med de nya klasserna som rullar på bara bra, har samma lunch som förr, lunch 4 vilket känns skönt med.

Stannade hemma idag ifrån Kyrkan, kände att jag ville bli klar med alla 600 bilder som jag under resan och få klart med dom på facebook  och allt det. Började sedan med bloggen. Idag var även Carlys Födelsedag, hon fick massor av kläder och en datorn av gammel mormorn.  


Torsdag
Idag var jag på Fielt trip med min engelska lärares Engelska AP klass samt en annan engelska klass; giftet english, dvs alla som var med var smart och nöriga ;)

Vi åkte 1 timme söder ut i Mississippi i en gul skolbuss till Oxford, där det ligger ett Universitet/college; Ole miss även kallat University of Mississippi. Vi var först till ett gammalt hus där Wiliam Faultner bodde  och han var en författare och fick nobel priset 1950.

Vi var sedan till universitet vilket var jätte snyggt, massa snygga och vackra byggnader överallt och sedan åt vi i deras food court vilket var som en modern matsal med 5 olika take away food från fast food ställen. Vi åt på chick fila.
Vi gick sedan runt på deras campus och kollade runt, det var verkligen som i filmerna!! ;) haha

När vi kom tillbaka till Southaven och skolan så fick vi sluta klockan tre!!
På kvällen fortsatte jag med bloggen och var med familjen osv.


Fredag
Idag var sista dagen innan helgen och skolan gick bara bra, kom ikapp med allt jobb som jag var efter med sedan måndag och torsdagen.
Christopher åkte även på sin Senior trip idag med delar av hans årsklass till Texas.
Sherry och darrian åkte ut på middag och Michaela var hos sin mamma över helgen.
Så jag och flavia var barnvakt hela kvällen, vi kollade på film och åt pizza.


Lördag
Idag regnade det hela morgonen, så när jag vaknade var det storm och regnade jätte mycket, bestämde mig för att stanna i sängen för att kolla på en film istället för att gå upp.

Pratade sedan med mormor och morfar efter att jag ätit frukost, och morfar skickade kort till mig på nya kylrummet på borka vilket var jätte roligt att se!!
På eftermiddagen så gjorde jag massor av läxor tills jag kommer hem från Los angeles osv.

På kvällen gjorde jag en tårta med Sherry och sedan var vi till target och olika butiker.
Senare åkte Darrian och Sherry till några kompis och då kom flavia hem med en kompis, vi kollade på film resten av kvällen.


Söndag
Idag pratade jag med mamma och pappa på skype medans familjen var i kyrkan, sedan blev det en snabbis med morfar. Började sedan packa inför min resa imorgon, det var ganska svårt att packa när man inte har en mamma att rådfråga och en pappa som packar så att allt får plats ;) men det gick bra och allt är med!

Klockan 1 kom Carlys alla kompisar för hennes födelsedags kalas, de sjöng och åt tårta här innan en limousine kom och hämtade upp alla för en skattjakt inne i memphis. Strax efter kom kimberly och hämtade mig, dock inte i en limo. Vi åkte till våran mall där vi åkte runt och letade en present, skor till hennes balklänning och sedan var vi till best buy och kollade på Ipad 2 samt till McDonalds och åt lunch.

Vi kollade sedan runt på massa ställen och var till wal mart och köpte ben och jerrys som vi åt på parkeringen, haha ;)

Efter att varit hemma 15min kom några andra kompisar och överraskade mig, de ville ut och äta med mig eftersom jag blir borta en vecka nu och då åkte vi till en Mexikansk restaurant för middag.

Nu ikväll har jag kollat över allt och plockat iordning för att imorgon blir det LOS ANGELES och senare under veckan, Las vegas, Disney land, och grand canyon!



Tårtan Sherry och jag gjorde




Carlys innan tårtätningen.


Limousinen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: