OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

29 Mars, Hollywood & Beverly Hills - Santa Monica & Venice beach

Kategori: Sweden

Idag var det väckning klockan sju och efter frukosten lämnade vi hotellet i våran buss för att åka till Hollywood, Vi plockade upp en guide som visade och berättade allt för oss under hela dagen.
Vårt första stop var Hollywood bowl på Hollywood hills. Det är en utomhus scen som tar 18000 i sittade public och nästan alla artister har uppträtt där samt att det är med i många olika filmer med, senaste var shrek 2 och yes man.

Efter det åkte vi ner från Hollywood hills till Hollywood boulevard där vi kollade in Walk of fame med alla kändisars stjärnor, sedan var vi in på Kodak theater där oscars delats ut, vi var till china theatern där alla handavtryck, fotavtryck och signaturer är i betong block i marken, vi såg Michaela Jackson, Eddie Murphy, Daniel Radcliffe, Brad Pitt, George Clooney, Johnny Depp, Nicolas Cage, Tom Hangs, Arnold Schwarzenegger, John travlota, Frank sinatra, Marilyn Monroe och många många fler! Det fanns 6 svenskar på walk of fame och de är; Ingrid Bergman, Greta Garbo, Anna Q Nilsson, Mauritz Stiller, Signe Hasso, Ann-Margit.

Vi kollade sedan runt på några andra ställer, olika hotell som kändisar ägde, vart de åt och vart det festade. Roosevelt Hotel på boulevard och renaissance hotel där alla kändisar stannar efter oscars galan.

Vi åkte sedan ner igenom Beverly Hills där de rika människorna bor och inga bussar är tillåtna inne där, men vi fick bra kort från utsidan.

Vi var sedan till farmers market som är en stor utemarknad i rikemans still och förra veckan Ef tur hade sett Lindsay Lohan i solglassögen och keps där inne, en sån tur hade inte vi.
Vi åt lunch där inne och fick gå runt och kolla i olika affärer, men jag känner mig ganska nöjd från New york.

Efter lunch fick vi se några andra delar av Hollywood och sedan åkte vi tillbaka till Hollywood boulevard där vi gick in på madame tussauds och hälsa på Madonna, Britney Spears, Johnny Depp, Lady Gaga, Zac Efron, selena Gomez, Jullie Roberts, Ingrid Bergman, David Beckham och massa andra kändisar i vax.

Mellan 4 och 6 fick vi gå runt i Santa Monica och Venice beach på deras strand promenad. De flesta människorna där svävade högre än molen.
Vi åt sedan på en trevlig restaurang och gick efter det runt på 3rd street där det var shopping och så kollade vi in slutet av Routh 66 som börjar i Chicago och går till Santa Monica här i Los Angeles.