OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

7 Mars, 2011

Kategori: Sweden

Igår kväll gick jag som vanligt och la mig vid 11, kände då att det var lite öronvärk som var på väg.
vaknade sedan upp vid 2 på natten av en öronvärken som hade blivit mycket värre! Kunde inte alls somna om, låg och vred på mig fram till tre då jag bestämde mig för att maila mormor och mamma för nått tips.

Satt sedan kvar vid datan tills jag var trött nog att somna och öronvärken hade gått över lite eftersom att jag satt upp. Imorse kom sherry in och väckte mig, hon hade med sig nån form av värktablett som jag då tog och öronvärken var redan då mycket bättre.

Åkte till Skolan med Chirstopher som vanligt vid åtta och dagen rullade på som vanligt, jag var lite förkyld men inte så farligt. Eftersom att denna vecka är "9-weeks exam" vecka så går vi igenom examen för dom som måste ta den och sedan är det lite make up work. Har sedan kollat på film och tagit det lungt.

5 minuter in på Engleskan, 4th block. Då kom sherry till skolan och checkade ut mig, vi åkte då till en doktor eftersom sherry trodde jag hade en öroninfektion och vi ville ju ha bort den tills New York city.
De kollade igenom allt möjligt, först var det en sjuksjöterska som kollade allmänt på mig, sen kom en doktor in och kollade öronen men jag hade wax i dom så hon kunde inte see nått, då kom det in en anna sjuksköterkska som la in en vätska i örat som jag sedan fick vänta med i 15 min. och sedan spolade de igenom öronen för att få ut waxet, men det ville inte komma ut av sig själv så då kom doktorn in igenom med en lite skrapa och började skrapa ut det, det kom lite men inte allt. så då bokade de in mig på en öron klinik på onsdag där de ska tvätta ur mina öron för att sedan komma tillbaka till doktorn för att se om jag har en öroninfektion men den kommer säkert vara borta tills då eftersom jag ändå fick två olika antibiotika idag, en vätska för att ha i öronen och tabletter för värken.

Iaf när jag skulle åka till apoteket och hämta ut det så ville de inte godkänna mitt försäkringskort som man måste ha, de ringde Usa kontoret och de sa att jag inte fanns med i deras system. Så jag åkte hem till Sherry där vi själv ringde försäkrings kontoret, det var en kvinnan som svara på engleksa men jag hörde ju på långa håll att det var en svenska kvinna, så jag började prata svenska med henna och vi pratade igenom allt inom min försäkring och hur jag skulle göra. Det visade sig sedan att mitt försäkringskort inte var det riktiga kortet som man ska ha utan jag har nån pappers variant som inte flavia alls har. Så jag ringde sedan Ef kontoret i Boston och besällde ett nytt.

Tillbaka igen till Apoteket klockan åtta ikväll så gjorde jag som jag hade blivit instruerad till att göra, så jag fick betala min $50 - 350sek antibiotika medicin och sedan får jag skicka det till Erika kontoret i sverige som sedan betalar tillbaka det till mig!! ;) det var även meningen att jag skulle ha hostmedicin för $30 men det hoppade jag över.

Till middag åt vi förresten grillade kyckling med ost makaroner.
Nu klockan nio ska jag försöka göra lite de viktigaste läxorna och sedan sova eftersom jag är ganska trött efter gårdagens natt.

Har iaf nu ont i örat och är snuvig, febern är borta och öronvärken är inte lika farlig efter att jag har taggit lite medicin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: